از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون یک هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون یک هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش جماران، مرتضی بلالی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی و اعتبارات بخش خصوصی بوده است.

وی همچنین از افتتاح ۴۸۴ میلیارد ریال طرح در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این طرح در کل استان تحت عنوان توسعه شبکه پهنای باند و تلفن همراه و توسعه شبکه فیبرنوری روستایی ایجاد شده است.

بلالی به خدمات دولت در مناطق روستایی استان اشاره کرد و گفت: در بخش روستایی پروژه خوبی از اواخر سال ۹۷ آغاز شد تحت عنوان توسعه ارتباطات روستایی (تار) که در قالب این طرح ۳۵۵ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا می‌شود.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح در سه فاز در حال انجام است که فاز نخست آن به طور کامل اجرا شده، فاز دوم بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی با اجرای این طرح  ۱۶۱ روستای استان از خدمات فیبرنوری برخوردار می‌شود و در طول این مسیر ۳۳ مرکز تلفنی در روستاها به این بستر متصل می‌شوند و ۴۶ سایت BTS اپراتورها ارتقا داده می‌شود.

بلالی تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک و خدمات پولی و بانکی از جمله خدماتی است که در بستر فناوری اطلاعات در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی افزود: در راستای توسعه خدمات پولی و بانکی ۳۴ روستا در استان انتخاب شده تا با خرید، تجهیز و نصب ۳۴ دستگاه «ای‎تی‌ام» و پشتیبانی پنج ساله آن در روستاها انواع خدمات الکترونیکی را به روستاییان ارائه دهیم.

بلالی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در  ۲۰ روستای دیگر هم در دستور کار قرار دارد و تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.