مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افزایش 31 درصدی مشترکان برق صنعتی این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: برق‌رسانی به سه روستای استان در دولت تدبیر و امید انجام شد تا تمام روستاهای این خطه از نعمت برق بهره‌مند باشند و روستای بدون اتصال به شبکه توزیع برق در این استان وجود نداشته باشد؛ حتی در برخی مناطق و در مسیر عبور شبکه گاه با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان برای روستاهای تک خانوار هم خدمات ارائه می‌شود، بنا بر اظهار نظرسید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، هیچ روستای دارای سکنه‌ای که در فهرست روستاهای وزارت کشور باشد، در این استان وجود ندارد که از نعمت برق بی‌نصیب مانده باشد.

به گزارش جماران، سیدمحمد موسوی زاده افزود: دولت تدبیر و امید سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های مختلف صنعت توزیع برق از جمله احداث، توسعه، تقویت شبکه در مناطق  شهری و روستایی، اصلاح و تقویت شبکه، کاهش تلفات انرژی، تعویض کنتور و تعمیرات حوزه برق استان سمنان هزینه کرد.

وی بیان کرد: تلفات انرژی الکتریکی همواره یکی از دغدغه‌های صنعت برق در جهان است و فرسودگی تاسیسات، طول و گستردگی شبکه، انشعاب‌های غیرمجاز، خطاهای قرائت لوازم اندازه‌گیری و طراحی ضعیف، از جمله عوامل مهم در به وجود آمدن این هدررفت انرژی الکتریکی هستند.

به گفته موسوی زاده، براساس آمارها، تلفات انرژی در بخش توزیع برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران، سال ۹۸ تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید، در حالی که در استان سمنان این امر حدود ۳.۷۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: میزان تلفات شبکه‌های توزیع برق استان سمنان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۸.۲ درصد بود اما با تحول مهندسی و حرکت جهادی و در راستای  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس بررسی‌ها به حدود ۶ درصد رسید که از میانگین کشوری کمتر و به عنوان یکی از دستاوردهای این دولت در تامین و توزیع برق پایدار است.

افزایش ۳۱ درصدی مشترکان صنعتی برق سمنان در این دولت

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه برق رسانی گسترده و پایدار در دولت تدبیر و امید نه تنها سبب افزایش سطح رفاه خانواده‌ها شد بلکه تحول بزرگی را هم در بخش صنعت و کشاورزی ایجاد کرد، گفت: به طوری که مشترکان صنعتی استان سمنان طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید از ۳ هزار و ۹۶۵ مشترک با افزایش ۳۱ درصدی به پنج هزار و ۲۰۵ مشترک رسید و مشترکان کشاورزی استان نیز با افزایش ۵۱ درصدی به ۶ هزار و ۶۲۱ مشترک افزایش یافت.

وی تاکید کرد: ۶۴ هزار و ۷۶۸ مشترک جدید به ۳۲۱ هزار و ۱۴۲ مشترک در ابتدای دولت یازدهم اضافه شد تا با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به گذشته به ۳۸۵ هزار و ۹۱۰ مشترک برسد.

موسوی زاده بیان کرد: نصب انشعاب برق چاه آب کشاورزی روستاییان استان سمنان نیز در دولت تدبیر با ۳۳ درصد افزایش به ۲ هزار و ۷۰۳ انشعاب رسید و در این مدت ۲۳ هزار و ۸۱۴ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر در مناطق مختلف استان از شهر تا روستا گرفته توسط کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان نصب شد.

وی گفت که نصب پست‌های توزیع برق در استان سمنان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته، ۲۶ درصد افزایش یافت و از ۶ هزار و ۶۴۴ به هشت هزار و ۳۵۳ دستگاه رسید به نحوی که از سال ۹۲ تا ۹۹ به ترتیب ۲۲۹، ۲۰۵، ۱۷۸، ۴۰۴، ۲۳۷، ۲۴۶ و ۲۴۰ دستگاه پست‌های توزیع برق در استان سمنان نصب شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل کاهش خاموشی ارتقای ایمنی برق در شبکه توزیع هوایی و توزیع زمینی است، افزود: ظرفیت پست‌های توزیع برق از یکهزار و ۱۹۳ مگاولت آمپر در سال ۹۲ به یکهزار و ۴۲۱ مگا ولت آمپر در سال ۹۹ رسید که افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: احداث شبکه توزیع هوایی و زمینی از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون افزایش ۱۴ درصدی داشت و این شاخص از ۱۰ هزار و ۶۵۷ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم با افزایش یکهزار و ۴۵۱ کیلومتر به ۱۲ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.