قدرت الله ولدی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان ملایر افزود: در همین ارتباط با کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستان، بسیج و سپاه بسیاری از این موانع و مشکلات مرتفع شده و تا چند روز آینده باید مابقی مشکلات رفع شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مسوولیت مهم بخشداران هنگام وقوع بحران گفت: در صورت وقوع بحران بنا نداریم تمامی امکانات در یک نقطه تجمیع شود، بلکه در تمام نقاط شهرستان باید توزیع شود.

ولدی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و ظرفیت بسیج همواره آماده به کار است، خطاب به مدیران تاکید کرد: طی روزهای آینده به صورت آماده باش کامل باشید و برای مقابله با بحران احتمالی وظیفه ذاتی خود را به خوبی انجام دهید.

وی از جمعیت هلال احمر شهرستان درخواست کرد: چادرهای هلال احمر در سالن الغدیر ملایر برای اسکان اضطراری مستقر و سایر امکانات و مواد غذایی هلال احمر نیز به درستی به کار گرفته شود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه بارندگی‌های سیل‌آسای فروردین تجربه خوبی برای مدیران بود گفت: برای مقابله با بحران باید ظرفیت ۲ برابری خود را به کار بگیریم.

ولدی اظهار داشت: مدیران در فرصت باقیمانده برای رفع نقاط ضعف از مدیران کل استان و سایر دستگاه‌ها بهره بگیرند تا در مواقع بحران با مشکل مواجه نشوند.

وی تامین آب شرب شهرها و روستاهای ملایر، تامین سوخت جایگاه‌های فرآورده نفتی و گازی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین ماشین آلات، رفع مشکلات برق به ویژه برق اضطراری ادارات و تامین مایحتاج مردم را از دیگر موارد مهم در زمان وقوع احتمالی بحران در زمان بارندگی عنوان و بیان کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق فرسوده این شهرستان هزینه شد.

خروج بازار سنتی ملایر از بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ۶ جلسه اصلی و ۱۲ جلسه کمیته فرعی ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: آمادگی لازم برای وقوع هرگونه بحران احتمالی را داریم.

حسین فارسی با بحرانی دانستن وضعیت شبکه برق بازار سنتی ملایر بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده‌ای از مشکل برق بازار ملایر اصلاح و بخشی دیگر نیز در حال حل است.

وی بیمه مغازه‌های بازار، گازرسانی استاندارد و نصب شیرهای آتش‌نشانی را از دیگر اقدامات در بازار سنتی ملایر برشمرد و ادامه داد: اقدامات خوبی در بخش بحران داشتیم و نقاط حادثه‌خیز بسیاری در سطح شهرستان اصلاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: در خسارت منازل روستایی بر اثر بارندگی فروردین امسال، سه هزار و ۶۶۰ واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات شدند و ۱۳۶ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شد.

فارسی گفت: در زمینه خسارت‌های کشاورزی نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از تسهیلات بلاعوض بخش کشاورزی استفاده کردند که از این نظر رتبه دوم استان را کسب کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.