معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به مشکلات به وجو آمده در سیل اخیر، هم دستگاه های اجرایی، هم شهرداری و هم بخش خصوصی تصرفات غیرقانونی در رودخانه ها داشته اند که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این امر، اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کارگروه مدیریت بحران به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور علی فرخزاد معاون‌عمرانی استاندار، قدرت‌اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد.

فرخزاد در این جلسه بیان کرد: با توجه به مشکلات به وجو آمده در سیل اخیر، هم دستگاه های اجرایی، هم شهرداری و هم بخش خصوصی تصرفات غیرقانونی در رودخانه ها داشته اند که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این امر، اقدام شود.

وی با اشاره به دو نفر کشته و ریزش کوه در سیل اخیر در استان گفت: با توجه با اینکه اطلاع رسانی از سوی ما انجام شده اما مردم توجهی به هشدارها نداشتند و متاسفانه این اتفاق رخ داد.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: ما بعنوان دستگاه حاکمیتی و استانداری می توانیم نسبت به برخی تصرفات دستگاهها شکایت کرده و دستگاههای دولتی باید سخت گیرانه نسبت به تسریع در رفع مشکلات به وجود آمده از این تصرفات اقدام کنند.

فرخزاد عنوان کرد: هم پروژه های در دست اجرا و هم پروژه های اجرایی شده، که در مسیل ها قرار دارند باید مورد بررسی جدی قرار گیرند.

وی افزود: مسیر رودخانه در شهرک مهرگان کاملا مسدود شده و به رودخانه های همجوار هدایت شده و اداره آب منطقه ای باید اجرای مصوبات را پیگیری و اجرا نماید.

 معاون عمرانی استانداری اضافه کرد: در پروژه های در دست اجرا، در پروژه رحیم آباد وکلاچای، بعد از این واریزی به بستر رودخانه نباید وجود داشته باشد.

وی افزود: اعتبارات ماده 10، امسال مربوط به تاسیسات با اولویت موضوعات سیل، بازسازی های سیل و پشیگیری‌های به عمل آمده خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.