به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ، علی فرخزاد روز دوشنبه در جلسه آمادگی برگزاری جشن بزرگ رمضان با محور کمک به سیل زدگان، با بیان اینکه هلال احمر و کمیته امداد قزوین در بخش جمع آوری کمکهای نقدی در بین استان ها رتبه دوم را داشته اند، تاکید کرد: کمکهای نقدی باید فقط از طریق هلال احمر، کمیته امداد و سپاه جمع آوری شود و هیچ سازمان یا نهاد دیگری مجاز به دریافت وجوه نقدی نیست.
وی گفت: کمکهای غیر نقدی نیز باید پس از جمع آوری، هدایت و اعزام کمکها به صورت متمرکز از طریق دستگاه های مجاز صورت گیرد.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: استان قزوین استان معین برای بازسازی سیمین شهر در استان گلستان و دلفان در استان لرستان است و باید تمامی کمکها به صورت متمرکز و هدفمند به این 2 شهر ارسال شود .
وی از تشکیل کارگروه بازسازی مناطق سیل زده طبق دستور وزارت کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشن خیریه رمضان نیز در راستای اهداف کارگروه مذکور انجام می شود.
فرخ زاد افزود: در برگزاری برنامه جشن رمضان برای جمع آوری کمکهای مردمی باید از ظرفیت سازمانها و تشکلهای مردم نهاد، بخش خصوصی و... نیز استفاده کرد.
وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت تمام شهرها و روستاهای استان برای جمع آوری کمک های مردمی بهره برد، چون تاکنون به طور تقریبی حدود 50 تا 60 درصد کمکها در شهر قزوین و مابقی در سایر شهرها و روستاهای استان جمع آوری شده و نباید این ظرفیت 50 درصدی نادیده گرفته شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.