به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل ارشاد فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین ادای احترام و گلباران آرامگاه سعدی گفت: این مراسم نمادی از احترام جهانیان به این بزرگ نویسنده ایرانی است که مردمان در گذر قرن ها، ادب، معرفت، حکمت و اندیشه را از گلستان و بوستانش چیده اند.
صابر سهرابی ابراز داشت: هنرمندان و فرهنگ وران پارسی، که پس از سیل نوروزی امسال در شهرک سعدی، به پویش مردمی کمک به سیل زدگان شهرک سعدی پیوسته بودند، در روز سعدی با حضور و دیدار از برخی منازل آسیب دیده سیل، با اهالی سعدی نشین ابراز همدردی می کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: از برنامه های دیگر روز سعدی، پخش کمک های مردمی و هدایای اصحاب فرهنگ و هنر به مردم شهرک سعدی بود که با توجه به فهرست ستاد مردمی کمک به شهرک سعدی بین آن ها توزیع شد.
سهرابی همچنین در مورد آیین یادروز شیخ اجل اعلام داشت: در کنار گلباران آرامگاه این شاعر گرانمایه، اجرای برنامه های هنرمندان نمایشی در ورودی محوطه سعدی، توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان، آرامگاه آن قصیده سرای بزرگ میزبان سعدی پژوهان، سعدی شناسان و دوستدارانش در کنار فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر است.
ستاد برگزاری بزرگداشت یادروز سعدی، متشکل از استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، شهرداری شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آموزش و پرورش استان فارس و مرکز سعدی شناسی است.
اول اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت تاریخ نگارش گلستان سعدی با نام این شاعر نامگذاری شده است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.