به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی عصر یکشنبه در ستاد مدیریت بحران این استان در خصوص بارش‌های هفته جاری گفت: اهمیت موضوع در حد سیل فروردین سالجاری و شاید کمی بیشتر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فروردین ماه امسال بارندگی ۹۰ میلی متر در ۲۴ ساعت بود اما این هفته بارش‌ها بیشتر می‌شود لذا مسیل‌ها، رودخانه‌ها و حتی سدهای خالی باید با دقت بررسی شود لذا رها سازی آب از سدها و روستاهای در مسیر باید در آماده‌باش کامل قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین آبروهای آب‌های سطحی در جوی‌ها توسط شهرداران مورد توجه قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی کافی را در این زمینه داشته باشند، بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان از همین لحظه به فکر اعزام امکانات و تجهیزات و نیرو به نقاط مورد نیاز باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران مراقب نقاط حادثه‌خیز باشند، تصریح کرد: ماشین آلات و دستگاه‌های دولتی در دسترس باشد و ماشین‌آلات و پیمانکاران بخش خصوصی در صورت لزوم در دسترس قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت لزوم از بالگرد نیز برای خدمات رسانی استفاده شود.

عباسی بیان کرد: فرمانداران اگر در نقطه‌ای از حوزه مسئولیت خود احساس کردند بارندگی خطر آفرین است این خطر را به مدیر دستگاه اجرایی مربوطه کتباً یادآوری کنند و مسئولیت کم کاری به عهده آن مدیر اجرایی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اعتبار متمرکز وزارتخانه که بابت حوادث در نظر گرفته می‌شود، نباید بابت وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها هزینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.