اولیاء میرلاشاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طول بیش‌از ۱۳روز گذشته ۴۴ راس دام تلف شده دفن بهداشتی شدند تا از شیوع انواع بیماری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: هفت تیم فعال دامپزشکی بعد از سیل هر روز طبق برنامه به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که از این تعداد یک تیم از دامپزشکی استان خراسان جنوبی، یک تیم از بخش خصوصی و پنج تیم از اداره دامپزشکی چابهار در مناطق سیلزده این شهرستان در حال خدمات رسانی هستند.

مدیر دامپزشکی چابهار گفت: تیم دامپزشکی در کنار فعالیت‌های تخصصی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی نسبت به توزیع موادغذایی و بسته‌های بهداشتی نیز اقدام و خدمات لازم به مردم سیلزده را انجام داده‌اند.

وی اظهار داشت: تعداد دام‌های واکسینه شده علیه بیماری آنتروتوکسمی و بیماری ppr یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک سه هزار و ۸۰۰ راس است.

میرلاشاری ادامه داد: جایگاه دام به مساحت ۶ هزار و ۹۲۹ مترمربع ضد عفونی و ۱۱ هزار و ۲۵۰ مترمربع جایگاه سم پاشی، ۲ هزار و ۷۰۴ راس دام درمان، ۶ هزار و ۱۵۲ مورد پایش و بررسی و هفت هزار و ۱۶۵ راس دام واکسینه شدند.

وی میزان تلفات دام در مناطق سیلزده چابهار را ۷۵ راس دام سبک و ۱۱ راس دام سنگین عنوان کرد و افزود: لاشه دام‌ها بصورت بهداشتی جمع آوری و دفن شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.