شکراله سلمان‌زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به خدمت رسانی به وسیله بالگرد و قایق آمبولانس به مناطق بحرانی درگیر سیل در شادگان اشاره کرد و افزود:در روزهای اولیه نیروهای درمانی در درمانگاه موقت شبانه‌روزی در کمپ نیشکر فارابی مستقر و پس از انتقال اهالی به اردوگاه پیامبر اعظم آبادان تجهیزات و امکانات درمانی نیز به این محل منتقل شدند. وی اظهار داشت:هم اکنون تیم‌های بهداشتی وضعیت آب و غذا در مناطق سیل زده را رصد می‌کردند ضمن اینکه کنترل برای پیشگیری از اپیدمی بیماری نیز به صورت مستمر انجام می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد:تیم‌های درمانی شامل پزشک عمومی، پزشک طب اورژانس، ماما و گروه پرستاری به صورت 24ساعته در اردوگاه پیامبر اعظم مستقر شده و به خدمات‌رسانی مشغول هستند.
وی به درمان 14 هزار نفر از سیل زدگان شادگان به صورت سرپایی، اعزام 120 نفر با آمبولانس و 2 نفر با بالگرد به مراکز بیمارستانی اشاره کرد و افزود:نیروهای جهادی معاونت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با حضور در کنار سیل‌زدگان ساعات بانشاطی را برای این عزیزان فراهم کردند.
سلمان زاده به حضور تیم های تخصصی جامعه بسیج پزشکی در اردوگاه پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود:دارو و امکانات بهداشتی لازم در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
6068/3015
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.