قاسم کاوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه جهادی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تاکنون در قالب پنج تیم اضطراری شهید رهنمون به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شده اند.
وی با اشاره به اینکه نخستین گروه جهادی پزشکی 20 فروردین در قالب سه تیم اضطراری و 200 میلیون ریال اقلام دارویی به شهرستان کوهدشت اعزام شد، افزود: دومین گروه جهادی نیز چهارم اردیبهشت در قالب 2 تیم اضطراری و 100 میلیون ریال انواع اقلام دارویی به شهرستان پلدختر اعزام شدند.
سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان اضافه کرد: این اکیپ ها متشکل از 30 نفر از پزشکان متخصص، عمومی، پرستار، ماما، روانشناس و همچنین تیم‌های مشاوره اجتماعی بودند و در مناطق سیل زده و کمپ های اسکان موقت حضور یافته و به آسیب دیدگان خدمات رسانی کردند.
وی یادآور شد: 2 دستگاه آمبولانس نیز با تکنسین و پزشکیار همراه این تیم ها حضور داشته و تمام لوازم مورد نیاز پزشکی و پرستاری از قبیل دارو، تجهیزات معاینه سرپایی و سونوکیت EKG برای ویزیت مردم نیز در اختیارشان قرار دارد.
کاوه تاکید کرد: اقلام دارویی ارسال شده به این مناطق نیز به صورت رایگان برای ویزیت مردم این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.
تاریخچه بسیج جامعه پزشکی در کشور به دوران جنگ تحمیلی بر می گردد، در این دوران 80 هزار پزشک و پیراپزشک برای مداوا در جبهه ها حضور داشتند، در سال 1371 با تشکیل بسیج جامعه پزشکی و اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال، در کردستان نیز این جامعه تشکیل شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.