به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز جمعه در آیین رونمایی از سند توسعه استان اظهار داشت: توسعه، جز از مسیر برنامه ممکن نیست و سند توسعه استان، به عنوان چراغ راه برای انجام کارها و هزینه کرد اعتبارات برای رسیدن به توسعه است.
وی افزود: در سند توسعه استان، نقش دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف توسعه مشخص و مزیت های مهم هر شهرستان برای رونق و توسعه هم شناسایی و تعریف شده است.
شجاعی گفت: در تهیه این سند، نظر تمام صاحب نظران، نخبگان دانشگاهی، بخش خصوصی، فرمانداران و دستگاه های اجرایی دخالت داده شده است.
استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: از مدیرانی که تاکنون مطالعه ای در سند توسعه نداشته و نظر خود را در آن اعلام نکرده اند، انتظار می رود نظرات خود را منعکس کنند تا بتوان اصلاحات لازم را انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه رضایت مردم باید نتیجه و خروجی سند توسعه استان باشد گفت: مردم استان شایسته زنگی بهتر هستند و این امر شدنی است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به همکاری و هم افزایی ها در بحران سیل اخیر اظهار داشت: کار دسته جمعی و تیمی یک نقطه قوت استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم گفت: سند توسعه استان، محور انجام تمام فعالیت ها و کارها در استان است و توزیع اعتبارات فعالیت های اجرایی منطبق بر سند توسعه استان انجام می شود.
حسن پارسی پور در باره فرآیند تهیه و تدوین سند توسعه استان اظهار داشت: سند توسعه استان، ماحصل یک کار گروهی و مشارکتی است و در آن از توان نخبگان، صاحب نظران و اظهار نظر فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استفاده شده و نخبگان، بخش خصوصی و صاحب نظران دانشگاهی به عنوان پیشروان بخش علمی، فرمانداران و دستگاه های اجرایی در تهیه آن مشارکت داده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تاکید کرد: تلاش داریم تا این سند منجر به ارتقای سطح زندگی و کیفیت زندگی مردم و منجر به توسعه شود، این سند بستری برای گذر از وضعیت موجود به وضعیت بهتر است.
وی با بیان اینکه تلاش شده است مسیر حرکت در سند توسعه استان، منطبق برشاخص های برنامه ششم توسعه باشد گفت: یکی از ویژگی های سندهای توسعه این است که برای هر دستگاه اجرایی هدف های کمی تعیین شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سند توسعه استان در 9فصل تدوین شده است که در هر فصل مسائل و مزیت های نسبی شهرسان معرفی شده و پیشران توسعه در هر بخش با تاکید بر مزیت های نسبی مشخص شده است.
بر اساس آمار سرشماری سال 95 خراسان شمالی با دارا بودن 863 هزار نفر جمعیت دارای 8 شهرستان و 19 بخش است.
خراسان شمالی دارای اقوام مختلف فارس، ترکمن، تات، ترک و بلوچ است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.