به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در دیدار رئیس و خبرنگاران ایرنای خراسان شمالی با وی، اظهار داشت: سند توسعه استان، به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با استفاده از مشارکت اقشار مختلف جامعه از جمله نخبگان، دانشگاهیان و دستگاه های اجرایی تدوین شده است.
وی افزود: این سند به عنوان چراغ راه توسعه استان است و اجرای تمام کارها و اقدامات منطبق بر سند توسعه خواهد بود.

* سند توسعه، بازگشت استان به مسیر توسعه
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط خاص و سکونت حدود نیمی از جمعیت استان در روستاها، روستا و بخش کشاورزی باید به عنوان پیشران توسعه استان مورد توجه جدی قرار گیرد.
شجاعی افزود: کاری که باید از اول در استان انجام می شد اما نشده، توجه به روستا و رونق اقتصاد روستایی و ایجاد زیرساخت های لازم در این بخش است که مورد غفلت واقع شده است.
وی تاکید کرد: کار، باید درست انجام شود، و ما مصمم هستیم تا حتی اگر به چشم نیاید، از روستاها شروع کنیم و رونق تولید و توسعه استان را از آنجا پایه ریزی کنیم.

* تعیین زمان برای انجام کار، ضرب الاجل نیست
شجاعی در بخش دیگر سخنان خود در باره تعیین زمان برای اجرای برخی امور در استان گفت: برخی از این امر به عنوان ضرب الاجل یاد می کنند و حال آنکه تعیین زمان، ضرب الاجل نیست.
وی افزود: به طور مثال، تعیین زمان برای جذب اعتبارات تسهیلاتی مشاغل پایدار روستایی و عشایری برای سرعت دادن به کاری بود که می باید انجام می شد.
شجاعی تصریح کرد: جذب این اعتبارات در استان به علت ضعف در اجرای برخی کارها، وضعیت مناسبی نداشت اما با تعیین زمان، مشخص شد که کار، شدنی است.
وی در خصوص آخرین تعیین زمان برای دستگاه های استانی گفت: یکی از رویکردهای ما شتاب دادن به بازسازی مناطق سیل زده است که البته برای خود ضرب الاجل تعیین کرده ام که ساخت پل ها در مسیرهای روستایی استان که از بستر رود می گذرد، هرچه زودتر صورت گیرد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت ایرنا در استان، رویکرد این رسانه را تبیین خدمات دولت و نظام به مردم و انعکاس آن در جامعه عنوان کرد.
وی با اشاره به شعار ایرنا در انعکاس سریع، دقیق و صحیح اخبار، صحت اخبار و پرهیز از حاشیه پردازی در اطلاع رسانی را یک اصل و مهم ترین رویکرد این خبرگزاری در عرصه فعالیت خود دانست.
بر اساس این گزارش در این نشست استاندار خراسان شمالی به سئوالات خبرنگاران ایرنا در زمینه برخی مسائل استان از جمله فرودگاه، توسعه پتروشیمی خراسان، لزوم اسکان فرمانداران و بخشداران در محل خدمت و... پاسخ گفت.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.