به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکید امام راحل بر مردم سالاری دینی و ملاک قرار دادن رای مردم در حاکمیت نظام منجر به شکل گیری جمهوری اسلامی شد.
وی اضافه کرد: امروزه در حاکمیتی که بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته، زیباترین جلوه ها را در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد هستیم.
شاهرخی بیان کرد: ارمغان انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و بر محور ارزش های انسانی بوده است و با قدرت نیز مسیر خود را طی خواهد کرد.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب عده ای به امام راحل مراجعه کرده و خواستار اعلام شدن «جمهوری اسلامی» بودند اما بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنای استقرار حکومت را رای مردم قرار داد و امروزه ظرفیت های موجود در تمامی ارکان جمهوری اسلامی با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم میز خدمت را ادامه می دهند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره اعتقاد داشته که مردم صاحبان منابع کشور هستند و آنها به رسم امانت این منابع را در اختیار مسئولان قرار داده اند.
شاهرخی اظهار داشت: امروزه مردم با اختیار کامل و با سلیقه های مختلف نسبت به انتخاب نخبه های مدنظر خود در انتخاباتی که در سطح کشور برگزار می شود، پای صندوق های رای می روند و این نماد مردم سالاری دینی است.
وی افزود: بر همین اساس است که اداره کشور با رای مردم و با هر تفکر ، ایده و روش مختلف مشخص می شود و استقلال و آزادی مردم و نیز جاری شدن احکام اسلامی مهمترین دستاورد انقلاب به شمار می رود.
شاهرخی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ایران سرفرازتر از هر روز با قدرت مسیر امام، شهدا و فرزندان عزیز که خون خود را نثار کردن را ادامه می دهد، گفت: دشمنان قسم خورده ملت ایران از همین ناراحت هستند که در این 40 سال حتی بزرگترین توطئه های آنها به ثمر نرسیده و راه به جایی نبرده اند.
استاندار همدان افزود: امروز با وجود فشارها اگر چه از راه تحریم مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند اما از نظر زیرساخت جزو برترین های اقتصاد جهان هستیم.
شاهرخی گفت: هم اکنون از نظر علمی و علوم نو جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و در انرژی هسته ای نیز در جمع هشت کشور عضو باشگاه دارندگان دانش انرژی هسته ایم قرار داریم و در علوم نو، نانو ، علوم پزشکی در جهان و تجهیزات نظامی جزو برترین ها هستیم.
استاندار همدان بیان کرد: دشمنان نظام از قدرت دفاعی و نظامی ایران عصبانی هستند چرا که با این تجهیزات مدرن جرات تعارض به کشور را نمی کنند و توان مقابله ندارد.
شاهرخی ایمان قلبی مردم و روحیه ایثار و شهادت طلبی را یکی از عناصر مهم پیروزی انقلاب دانست و گفت: این ویژگی ها نسل به نسل منتقل شده است و دشمن عصبانی است که در این کشور چهار نسل پیاپی برای اسلام و ایران عزیز جانفشانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه کشورمان هم اینک جزیره امن خاورمیانه به شمار می رود، گفت: نفوذ منطقه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سیاست های اصولی انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم و مسلمانان در هر نقطه از جهان به خصوص خاورمیانه که مورد هجمه قرار گرفته اند نیز دشمنان را عصبانی کرده است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: امسال به درستی و هوشمندانه شعار چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انتخاب شده و افتخار به گذشته و امید به آینده در دل های مردم نقش بسته است.
در این نشست پیرامون طرح های دهه مبارک فجر در همدان ، خبرنگاران خواستار اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان شدند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.