به گزارش ایرنا، ارتباطات اولیه انسان‌ها از طریق زبان بدن، علائم و اشاره‌ها بود که با گذر زمان و ابداع حالت‌های مختلف، توسعه یافته و به پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین نوع خود در عصر حاضر رسیده است.
یکی از این بخش‌ها مربوط به حوزه مخابرات است که پیشرفت‌های کمی و کیفی این حوزه در استان زنجان نیز حاصل عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مدیر مخابرات منطقه زنجان با اشاره به شاخص‌های عمده این شرکت گفت: تلفن ثابت، تلفن روستایی، تلفن همراه، دیتا (Data) و فیبر نوری شاخص‌های عمده بوده که در طول 40 سال گذشته، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در استان به دست آمده است.
نیکنام جدیدی، تعداد مشترکین تلفن ثابت استان زنجان در سال 57 را 6 هزار مشترک خواند و خاطرنشان کرد: این تعداد در حال حاضر با حدود 60 برابر رشد به 358 هزار و 65 مشترک رسیده است. همچنین تعداد شماره‌های منصوبه از 6 هزار و 300 شماره در سال 57 با حدود 68 برابر افزایش به 427 هزار و 460 شماره در چهل سالگی انقلاب رسیده است.
وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان زنجان در ابتدای انقلاب را 1.2 درصد بیان کرد و افزود: این میزان، امروز 30 برابر افزایش یافته و به 35.2 درصد رسیده است.
جدیدی ادامه داد: تعداد تلفن‌های همگانی استان نیز از 70 دستگاه در سال 57 به 2 هزار و 607 دستگاه افزایش یافته که رشد بیش از 37 برابری را نشان می‌دهد.
مدیر مخابرات منطقه زنجان با اشاره به تلفن روستایی به عنوان شاخص دوم، اظهار داشت: در سال 57 تنها یک روستای استان دارای تلفن بود که اکنون به 826 روستا افزایش یافته و قابل مقایسه نیست. ضمن اینکه ضریب نفوذ تلفن روستایی نیز از عدد صفر به 22.2 درصد رسیده است.
این مسئول به پیشرفت‌های فوق‌العاده در شاخص تلفن همراه، اشاره و اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ‌گونه خدمات تلفن همراه در استان مشاهده نمی‌شد در حالی که امروز 276 سایت تلفن همراه اول (BTS) و یک میلیون و 156 هزار و 658 مشترک تلفن همراه اول در استان وجود دارد.
وی با اشاره به وجود یک میلیون و 250 هزار شماره همراه اول در استان، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 110 درصد است.
جدیدی با بیان این که میزان شاخص دیتا نیز در ابتدای انقلاب اسلامی در استان زنجان، صفر بود، اظهار داشت: امروز با افتخار می‌گوییم که 169مرکز دیتا، 67 هزار و 472 پورت منصوبه اینترنت خانگی و تجاری و 50 هزار و 22 پورت واگذارشده اینترنت خانگی و تجاری در استان زنجان وجود دارد.
وی ادامه داد: 69 دفتر خدمات ارتباط شهری نیز در استان، فعال است که در ابتدای انقلاب، چنین دفتری وجود نداشت.
مدیر مخابرات منطقه زنجان یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 2 هزار و 564 کیلومتر فیبر نوری در استان زنجان ایجاد شده است که یکی دیگر از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در حوزه ارتباطات به شمار می‌رود.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.