به گزارش ایرنا، سید مصطفی هاشمی روز یکشنبه در نشست مشترک میان کارشناسان شرکت آبفار و مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه متوسط بهره مندی کشور از آب شرب 74 درصد است افزود: در گذشته کیفیت آب با استانداردهای موجود فاصله معناداری داشت که با واگذاری امور آب روستاها به پیمانکاران واجد صلاحیت و تحت نظارت، نواقص برطرف و کیفیت بخشی به حد مطلوب نزدیک تر شد.
وی اظهار داشت: تامین سلامت آب نیازمند رسیدگی مستمر از سوی پیمانکاران است و باید با به کارگیری نیروهای آموزش دیده و تجهیزات مناسب، در کیفیت بخشی آب تلاش کنند.
هاشمی با تاکید بر نگهداری تاسیسات آبرسانی عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت و بهورزان نیز باید با نمونه گیری دقیق و ارایه به هنگام آمار و اطلاعات، شرکت آب و فاضلاب روستایی را در سالم سازی آب روستاها یاری کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی سامانه 1523 کمک شایانی به افزایش سلامت آب شرب در روستاها داشته است و با دریافت گزارش های مردمی توانستیم با رسیدگی به مشکلات، در راستای کیفیت بخشی آب شرب اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان افزود: در طول 6 ماهه ابتدایی سال جاری، 2 هزارو 200 مورد تماس تلفنی با سامانه 1523 به ثبت رسید که اختلالات گزارش شده ظرف بازه زمانی 24 تا 48 ساعت به طور کامل برطرف شد.
وی اضافه کرد: با توجه به بحران کمبود آب در سالهای اخیر و رفع این مشکل با مدیریت مصرف، کیفیت بخشی به آب شرب نباید کار چندان دشواری باشد و این مهم نیازمند بهره گیری از ابزار، علم و دانش کارشناسان و همکاری پیمانکاران است.
مدیر سلامت محیط کارمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: درشرایط اقتصادی موجود، پیشگیری از بیماری ها بهتر از درمان است.
لیدا رفعتی با اشاره به اینکه با کلر زنی ساده می توان وضعیت کیفیت آب را در حالت مطلوب نگه داشت افزود: پیمانکاران در کلر زنی باید به گونه ای عمل کنند که تا انتهای شبکه آبرسانی این مهم انجام شود.
استان همدان 9 شهرستان و بیش از 900 روستا دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.