دکتر مهدیه سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افراد مبتلا به اوتیسم باید هفته ای چند نوبت خدمات کار درمانی و گفتار درمانی دریافت کنند که هزینه آن بسیار بالا و سنگین است.
وی اضافه کرد: هر چند هم اینک این خدمات به صورت رایگان در مرکز اختلالات تکاملی مباشر همدان به این طیف از بیماران ارائه می شود اما این مرکز به تنهایی پاسخگوی این میزان بیمار نیست.
عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: یک بیمار احتمال می رود برای چند سال نیاز به درمان داشته باشد که با توجه به هزینه بالا ، خانواده ها نسبت به تامین این هزینه ناتوان هستند.
دکتر سیدی با بیان اینکه نوزادان پسر چهار برابر بیشتر از دختران به بیماری اوتیسم مبتلا می شوند گفت: 200 بیمار مبتلا به اوتیسم در همدان شناسایی شده که 80 درصد آنها پسر هستند.
وی افزود: عوامل ژنتیکی بیشترین علت مبتلا شدن نوزادان به بیماری اوتیسم است و می توان با تشخیص زودهنگام قبل از پنج سالگی ، این بیماری را مدیریت کرد.
عضو هیات مدیره انجمن اوتیسم استان همدان بیان کرد: افراد مبتلا به اوتیسم اقدام به انجام رفتارهای کلیشه ای و تکانه ای کرده و توان لازم برای برقراری تعاملات اجتماعی را ندارند.
دکتر سیدی، مشکل در گفتار و زبان و مشکلات حسی و رفتارهای ناشی از آن را از دیگر مشخصه های مبتلایان به اوتیسم برشمرد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.