رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک اهدا کننده عضو در صورت تأیید مرکز فراهم آوری می‌تواند از یک تا هشت نفر را از مرگ نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، کوروش ساکی با بیان این خبر عنوان کرد: مرکز شناسایی بیماران کاندیدای اهدا عضو در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است و اگر خانواده بیمار مرگ مغزی تمایل داشته باشند که اعضا بیمار خود را اهدا کنند، می توانند با مراجعه به این مرکز ادامه روند اهدا را پیگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص روند اهدا عضو در استان لرستان اظهار داشت: در ابتدا کوردیناتور (هماهنگ کننده) طبق چک لیست، از مرگ مغزی بیمار اطمینان حاصل می‌کند و در غیر این صورت، تیم 5 نفره تخصصی پایش های لازم را انجام می دهند تا مطمئن شوند.

وی در خصوص این موضوع که چه اعضایی از بیمار مرگ مغزی قابل اهدا هستند و این که به چه کسانی اهدا می شوند، اظهار داشت: یک اهدا کننده در صورت تأیید مرکز فراهم آوری می تواند از یک تا هشت نفر را از مرگ نجات دهد و هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند در مجموع 53 اهدایی داشته باشد که از این تعداد 8 اندام و مابقی بافت هستند.

دکتر ساکی علوم پزشکی

ساکی با اشاره به اینکه بیمار مرگ مغزی هیچ وقت به زندگی عادی خود باز نمی گردد و صرفا یک زندگی نباتی را با دستگاه‌های مراقبت کننده خواهد داشت، افزود: اگر خانواده بیمار مرگ مغزی ابراز تمایل برای اهدا نداشته باشد، کوردیناتور(هماهنگ کننده) می‌بایست صحبت‌های لازم را با ایشان انجام دهد تا بتواند رضایت این خانواده ها را جلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر این موضوع که اهدا عضو مصداق ایثار و از خودگذشتگی است، عنوان کرد: در سال گذشته چهار خانواده لرستانی اعضای بیمار مرگ مغزی خود را اهدا کردند و در سالجاری نیز تا کنون یک مورد اهدایی که مربوط به یک کودک چهار ساله کوهدشتی بود گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.