رویا قهرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار مرگ مغزی به نام امیر شیری 53 ساله ساکن شهر زنجان بر اثر تصادف رانندگی در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود.
وی یادآوری کرد: پس از اطلاع از وجود این بیمار مرگ مغزی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای سه عضو منجر شد.
قهرمانی افزود: بر این اساس پس از کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، کلیه ها و کبد بیمار برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه مورد اهدای عضو و چهار مورد رضایت اهدا در استان گزارش شد که در مجموع عملکرد مناسبی را نشان می دهد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: فروردین امسال نیز اعضای 2 بیمار مرگ مغزی بنام 'زینب مرادی و مدینه بیگدلو ' به ترتیب 48 و 58 ساله به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی بیان کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات و حمایت های ویژه ای برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود که تیم کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم مبادرت می کنند.
قهرمانی خاطرنشان کرد: سال گذشته 21 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان کسب شد که از این تعداد 20 مورد به مرحله اهدا رسید.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.