به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی راهکارهای تامین آب مصرفی صنایع غرب و فضای سبز شهر بندرعباس از پساب فاضلاب افزود: استفاده از آب شیرین کن ها به منظور تامین آب مصرفی صنایع غرب بندرعباس باید کاهش یابد و این صنایع، آب مصرفی خود از پساب تصفیه شده فاضلاب تامین کنند.
وی با اشاره به این که از این پس برای احداث آب شیرین کن درغرب بندرعباس مجوز صادر نمی شود، بیان داشت: بخش خصوصی به منظور تصفیه پساب فاضلاب بندرعباس اعلام آمادگی کرده و قرار است آب مورد نیاز صنایع غرب و فضای سبز شهری بندرعباس را تامین کند.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس 500 لیتر در ثانیه و فضای سبز 200 لیتر در ثانیه است.
همتی یاد آور شد: هم اکنون میزان 300 لیتر در ثانیه فاضلاب در شهر بندرعباس جمع آوری نمی شود که باید این میزان جمع آوری و در اختیار صنایع قرار گیرد.
وی گفت: برای کاهش استفاده از آب دریا از طریق آب شیرین کن و استفاده از پساب فاضلاب ابلاغیه ای به صنایع غرب بندرعباس ارسال می شود.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف از تغییر منابع آبی صنایع غرب بندرعباس، جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب به دریا و کاهش برداشت آب دریا از طریق آب شیرین کن ها می باشد.
بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آن ها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت ها نیز شور است.
تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی موجب شده این استان در طول شبانه روز با 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه شود.
درحالی که نیاز آبی هرمزگان 4 هزار و 500 لیتر بر ثانیه در این بازه زمانی بوده، اما میزان تولید آب در استان 3 هزار و 600 لیتر بر ثانیه در شبانه روز است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.