حسین ریاضی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آب و فاضلاب در گذشته هزینه نصب این انشعابات را از متقاضیان گرفته بود اما به علت نبود تجهیزات لازم، نسبت به برقراری آن اقدام نکرده بود که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال سه هزار انشعاب بلاتکلیف آب و فاضلاب در سطح شهر نصب و ساماندهی شده است که تا پایان امسال نصب 6 هزار انشعاب دیگر نیز با اعتبار 31 میلیارد ریالی، با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.
ریاضی عنوان کرد: همچنین برنامه ریزی شده با همکاری بخش خصوصی سه هزار انشعاب جدید آب و فاضلاب در شهر سبزوار نصب شود.
وی اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات به مناطق حاشیه نشین و محلات ناکارآمد سبزوار برنامه ریزی شده تا انشعابات آب و فاضلاب این محلات با پرداخت 10 تا 20 درصد از کل مبلغ هزینه، نصب و مابقی هزینه ها به صورت اقساط از مردم گرفته شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح تامین آب آشامیدنی این شهر گفت: اجرای این طرح نیاز به اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال دارد.
وی افزود: همچنین ایجاد مخزن 10 هزار متر مکعبی سبزوار، به منظور رفع کسری آب این شهر، نیاز به اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال دارد.
ریاضی به طرح ساخت تصفیه خانه آب شهر سبزوار اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح بیش از 630 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که تاکنون مطالعات آن به انجام رسیده است.
وی عنوان کرد: همچنین طرح جداسازی آب آشامیدنی و فضای سبز شهر سبزوار در دستور کار قرار دارد که طرحی به صورت آزمایشی با اعتبار سه میلیارد ریال اجرا شده است.
ریاضی افزود: برای اجرای کامل این طرح به اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال نیاز است که پس از بررسی نتایج طرح آزمایشی، اجرای طرح اصلی در دستور کار قرار می گیرد.
شهر سبزوار دارای 67 هزار مشترک آب است. آب شرب این شهر از طریق 37 حلقه چاه آب تامین و با ایجاد 150 کیلومتر خط انتقال و 15 ایستگاه پمپاژ، در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.