محمدعلی خلج روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح گونه های مختلف کم آب بر گیاهان زینتی سنجش می شوند و اقدامات پژوهشی اصلاح نژاد بر روی گونه های بومی نیز بررسی خواهد شد تا گیاهان سازگار با اقلیم خشک برای جایگزین در فضای سبز شهرها شناسایی شود.
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر شناسایی گونه های ژنتیکی و ارقام برتر و یا اصلاح نژاد شده کم آب بر با هدف مدیریت منابع آب امری ضروری است.
خلج اظهار کرد: در این راستا اتاق فکری با نشست محققان سراسر کشور، نمایندگان شهرداری ها و بخش خصوصی تولید کننده عمده گل های زینتی برگزار شده و برخی ارقام شناسایی و در گلخانه های تحقیقاتی کشت شده و یا در مراحل مختلف اصلاح نژاد و تحقیق اولیه است.
وی بیان کرد: این پژوهشکده توانایی همکاری مشترک با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرهای مختلف کشور را با هدف شناسایی و معرفی گونه های سازگار به اقلیم و آب و هوای هر منطقه دارد.
خلج گفت: استفاده از گیاهان کم آب علاوه بر مدیریت بهینه منابع آبی می تواند در حوزه زیباشناسی چهره شهرها، طراحی و توسعه فضای سبز کشور نیز مهم باشد و این طرح در شرایط خشکسالی اهمیت زیادی دارد.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.