رضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال برون سپاری بخشی از فعالیتهای شهرداری، طبیعی است که نگرانی هایی در میان کارگران بابت امنیت شغلی ایجاد شود.
وی اظهار کرد: موضوع واگذاری فعالیت برخی از حوزه های شهرداری زنجان به بخش خصوصی طی جلسه هایی با شهردار زنجان مورد بررسی قرار گرفت و از همین رو در قرارداد میان پیمانکاران و شهرداری این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که امنیت شغلی این نیروها باید تضمین شود.
فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: موضوع پرداخت درست و قانونی حقوق کارگران هم در این قرارداد مورد تاکید قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در گذشته کار به صورت حجمی به پیمانکاران منتقل می شد اما در عمل برخی از نیروهایی که به عنوان کارگران خدمات شهری جذب شده بودند در بخش اداری بکار گرفته می شدند.
عسگری ادامه داد: ثمره این نوع برخورد غیر قانونی، تلاش بیش از حد و دریافت حقوق کمتر کارگران خدماتی بود.
فرماندار شهرستان زنجان تاکید کرد : در بررسی ها مشخص شد، بخشی از نیروهای خدماتی که هم اکنون در بخش اداری فعالیت می کنند به شکل غیر قانونی به کار گرفته شده اند.
وی افزود: نیروهای بخش اداری شهرداری طبق قانون باید از طریق آزمون و با نظارت سازمان های بالا دستی از جمله اداره کل امور شهری استانداری و با تایید وزارت کشور جذب و بکار گیری شوند.
عسگری اضافه کرد: نیروهایی که در گذشته با عنوان بخش خدمات جذب اما در بخش اداری بکارگیری شده بودند، همان افرادی هستند که سایر نیروها را در زمینه اعتراض به واگذاری ها تحریک می کنند.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه تمام حق و حقوق کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تا پایان اسفند به طور کامل پرداخت شده است، گفت: به گونه ای نباشد که قراردادی منعقد شود اما برخی به دنبال سودجویی باشند، از کارگران کار بیشتری بکشند اما دستمزد کمتری پرداخت کنند.
وی افزود: شایسته است برخی پیمانکاران باتوان مالی بالایی وارد شوند که بتوانند تا چهار ماه حقوق کارگران شهرداری را پرداخت کنند.
عسگری یادآور شد: شهرداری در واگذاری کارها و بخش ها هم باید همین اهلیت را در پیمانکاران تشخیص دهد و در صورت وجود توان مالی قابل قبول، قرارداد منعقد کند.
پیش از اسفند سال 96، کارگران شهرداری زنجان در اعتراض به واگذاری بخش هایی از شهرداری به پیمانکاران اعتراض کرده بودند.
همچنین در اواخر سال 96، کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری که برخی حتی تا چهار ماه حقوق معوق داشتند به علت فشار و پیگیری فرمانداری مبنی بر نپرداختن حقوق مدیران شهرداری تا زمان واریز دستمزد کارگران، موفق به دریافت حقوق عقب افتاده خود شدند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.