حجت الاسلام محمد عبادی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روایات قابل توجهی در مساله حقیقت مهدویت و اعتقاد به امام زمان(عج) در میان منابع اسلامی شیعه و سنی وجود دارد که می تواند محور وحدت بیش از پیش امت اسلامی در مساله مهدویت باشد.
وی افزود: مساله مهدویت و امید به آینده بشریت و انتظار یک منجی و مصلح برای جامعه بشری یکی از مهم ترین اعتقادات در همه مسلمانان و حتی ادیان الهی است.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان برقراری عدالت، تحقق ارزش های الهی، رفع فساد و ظلم از جامعه بشری را از اعتقادات مشترک شیعه و سنی درمساله مهدویت دانست که باعث حفظ وحدت جامعه اسلامی می شود.
عبادی زاده بیان داشت: جامعه ای که مردم آن به مهدویت اعتقاد دارند هیچ گاه دچار بن بست های فکری و اعتقادی نمی شود زیرا آینده را برای خود روشن و امیدبخش می بینند.
وی عنوان کرد: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به امید، مهربانی، برقراری عدالت و اعتقاد به همه اصول و ارزش هایی است که انبیا الهی برای آن ها برگزیده شدند.

** رفتارهای افراط گرایانه از ناتوانی پاسخگویی منطقی حقیقت مهدویت است
این مدرس فلسفه اخلاق تصریح کرد: زمینه سازی در راستای تحقق حاکمیت جهانی اسلام در عصر مهدوی یکی از وظایف شیعه در برابر منتظران به قیام موعود عدالت است.
به گفته عبادی زاده، امروز جریان های هالیوودی در سراسر دنیا تلاش می کنند مساله مهدویت را به عنوان یک ابزار ترسناک در میان جامعه جهانی مطرح کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: طرح این سئوال ها که آیا امام زمان(عج) به دنیا آمده و یا در آستانه و طلیعه ظهور به دنیا می آید این سئوال ها و بعضی شایعات نباید اصل مهدویت را مورد غفلت و فراموشی قرار داده و باعث اختلاف شیعه و سنی شود.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان افزود: شکل گیری اعتقادات خشک و رفتارهای متحجرانه و افراط گرایانه برخی افراد و گروه های شیعی و سنی ناشی از ناتوانی برخی از این افراد و گروه ها در ارائه تصویری منطقی از حقیقت مهدوی به جامعه است.

**تقویت باورهای محتوایی به مهدویت در بین خانواده ها
به گفته وی، مساله مهدویت و اعتقاد به امام زمان(عج) محدود به شیعه و مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است، بنابراین طرح اختلافات جزیی و بخشی از تفاوت های دیدگاهی در این مساله نباید باعث غفلت در اصل و حقیقت مهدویت شود.
عبادی زاده ادامه داد: اعتقاد افراط گرایانه و متجرانه در مساله مهدویت یک اعتقاد ناقصی است که باعث کمرنگ شدن برکات اعتقاد به مهدویت و امام زمان(عج) در جامعه اسلامی می شود.
وی، کم توجهی به دیدگاه های معرفتی و عمق بخشی به معارف مهدوی را یکی دیگر ازمشکلات موجود در مساله مهدویت دانست و تاکید کرد: نباید از دسیسه های دشمنان نیز در کمرنگ کردن و بی ارزش جلوه دادن حقیقت مهدویت به بشریت غافل بود.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان در پایان بر تقویت باورهای عمقی و محتوایی به مهدویت در بین نوجوانان و خانواده ها در کنار فعالیت های شکلی و ظاهری همچون برگزاری جشن های نیمه شعبان و چراغانی خیابان ها تاکید کرد.
9887 /6048

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.