به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر افزود: اتحاد مسلمانان جز با تبعیت از پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان شکل نمی گیرد و این وحدت، امت اسلامی را از آتش ستم، جنگ و فقر نجات داده و نعمت های فراوان الهی را در پی خواهد داشت.
وی بیان کرد: اتحاد مهمترین نعمت الهی است که انسان ها را از آتش جنگ و نابودی نجات می دهد و پیامبر اکرم (ص) بهترین نعمت خداوند است که در سایه وجود ایشان اتحاد مسلمانان ممکن و تمام سعادت و خوشی های عالم به آنان خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در دوران حکومت خود تمام آنچه را انسان ها برای رسیدن به سعادت نیاز داشتند در اختیار آنها قرار دادند و بعد از ایشان هدایت انسان ها در چارچوب پیروی از اهل بیت (ع) ادامه یافت.
اراکی گفت: حکومت رسول الله (ص) تا روز قیامت پابرجاست و مردمی که به ایشان ایمان آوردند باید از سنت ایشان و اهل بیت (ع) پیروی کنند تا مورد عنایت رحمت الهی قرار گیرند.
وی افزود: اعتقاد به پیامبر اکرم (ص) امت اسلامی را با یکدیگر متحد و یکدست می کند و با این پیوند مقدس است که جهان اسلامی به سعادت خویش دست خواهد یافت.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.