به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی روز چهارشنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین به شرح و گزارش عملکرد این موسسه و انگیزه تشکیل کارگاه های غدیرشناسی در ترویج مکتب علوی و دفاع عالمانه درانجام کارهای زیربنایی درحوزه فرهنگ پرداخت.
وی اضافه کرد: این موسسه که وارد هفتمین سال فعالیت خود شده، حوزه کاری خود را بر اساس فعالیت‌های معرفتی، زیربنایی و آموزشی در زمینه ولایت پذیری بنا نهاده است.
حجت الاسلام شاه آبادی افزود: در دوره‌های این موسسه به دنبال آن هستیم تا محبان اهل بیت بتوانند شبهه‌هایی که در زمینه دین و ولایت مطرح می شود را بر اساس استدلال و آموزه‌های مکتب ولایت پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه جریان‌های تکفیری با بهره‌گیری از پایگاه‌های اینترنتی مبانی فکری و اعتقادی شیعه را هدف قرار داده اند، افزود: امروز وهابیت و جریان‌های تکفیری با بهره‌گیری از پایگاه‌های اینترنتی و شبکه های ماهواره‌ای در تلاش هستند تا بنیان‌های اعتقادی مکتب ولایت را با چالش‌های اساسی مواجه کنند تا بتوانند پایه‌های فکری و اعتقادی این مکتب را متزلزل سازند.
وی، دفاع فرهنگی را مهمترین نیاز امروز جامعه دانست و گفت: در شرایطی که 40 هزار سایت وهابیت علیه مذهب تشیع فعالیت دارند برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه افزایش توان علمی جامعه برای پاسخگویی به این شبهات ضروری و اجتناب ناپذیر است.
رئیس موسسه غدیرشناسی، فراگیر کردن معارف ولایت برای عموم مردم را از مهم ترین اهداف این موسسه خواند و گفت: موضوع غدیر باید در طول زندگی شیعیان موضوعی دائمی و به صورت پیوسته و مستمر باشد.
حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: مکتب ولایت تنها مکتب ولایی درعالم است که ادعا دارد همه آموزه‌های خود را می تواند از منابع مخالف اثبات کند.
وی اضافه کرد: دشمن دین ما، نمی‌خواهد شیعه و سنی وجود داشته باشد و ما باید در یک فضای بسیار خوب سالم و استدلالی حرف بزنیم.
حجت الاسلام شاه آبادی با بیان اینکه برای برگزاری دوره‌های آموزش مبانی ولایت پذیری و کارگاه غدیر پژوهی در استان آمادگی داریم،افزود: در سالهای گذشته 30 قرارداد در استان های مختلف کشور منعقد شده و بیش از 10 هزار نفر در موسسه غدیرشناسی آموزش دیده اند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.