به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا عسکری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از نظر تاریخی مهدویت دارای پشتوانه بسیار قوی است و همه انبیاء پیش از ظهور اسلام و بعد از آن نیز از آن خبر داده بوده اند و میزان اشتراکات اهل شیعه در این خصوص با اهل سنت بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد: اگر معارف ناب مهدوی در جامعه ترویج نشود احتمال وجود آسیب ها و انحرافاتی وجود دارد که این اسیب ها می تواند به اصل مهدویت آسیب بزند مانند مدعیان دروغین، تطبیق علایم ظهور و ملاقات به همین منظور باید معارف ناب را در جامعه ترویج کنیم تا از این آسیب ها مصون بماند.
عسکری گفت: فرقه های زیادی به اسم مهدویت ایجاد شده که این طراحی دشمن است و برای آسیب زدن به مهدویت و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی برنامه دارد و به نام مهدویت بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.
وی ادامه داد: امروز به وضوح می توان تحریف و تخریب های غرب علیه معارف ناب مهدوی را در آثار آنان در سینمای هالیود ، مقالات ، سایت های اینترنتی ، ایجاد شبهه و وارد شدن جریان انحرافی وهابیت به وضوح دید.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان البرز تصریح کرد: این مسایل کار ما را سخت تر کرده و نیاز است تا در این عرصه به صورت جدی تر وارد شده و هر چه بیشتر نسبت به انتقال معارف مهدویت اقدام نماییم.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در استان البرز اشاره و تاکید کرد: این بنیاد از سال در استان راه اندازی شد و طی این مدت به بیش از شش هزار نفر آموزش های لازم داده شده و بیش از 200 نفر در دوره تربیت مربی شرکت که 100 نفر به سطح مدارس استان با هدف انتقال معارف مهدویت به دانش آموزان به صورت چهره به چهره اعزام شده اند.
وی ادامه داد: کمک به سه پایان نامه و چاپ آنها با موضوع مهدویت ، انتشار کتاب رمان تحت عنوان آب و عطش در نقد تفکرات وهابیت ، اولین نرم افزار جامع کشوری تحت عنوان مهدویت و غرب ، کنگره علمی با همکاری اداره کل اوقاف استان و آ موزش ضمن خدمت بیش از 500 معلم و کارمند دولت از دیگر فعالیت های بنیاد مهدویت در استان بوده است.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های این بنیاد در ایام نیمه شعبان امسال در استان اشاره و گفت: اعزام کارشناسان و مبلغان به مساجد ، مدارس ، دانشگاهها، ادارات، برپایی ایستگاههای صلواتی،احیاء نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره مهدی یاران کوچک از جمله برنامه هایی است که به مناسبت نیمه شعبان در استان انجام می شوند.
عسکری افزود: عرضه محصولات فرهنگی ، برپایی غرفه کودک و نوجوان ، جشن و نور افشانی از دیگر برنامه های ایام میلاد امام زمان (عج) در استان البرز است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فصل انتظار اظهار داشت: این جشنواره از مهرماه آغاز که شامل های بخش هایی چون مسابقه کتابخوانی، دل نوشته ،سرود، تئاتر، وبلاگ نویسی ،نقاشی، حفظ آیات و روایات مهدوی در سه مقهط ابتدایی رانمهایی و دبیرستان است.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.