فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره نظام پرستاری هرمزگان اظهارداشت: از تلاش های شبانه روزی نیروهای بهداشت و درمان به ویژه پزشکان و پرستاران در راستای رسیدگی به بیماران و مقابله با بیماری کرونا تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: با جدیت پیگیر رفع مسایل و مشکلات جامعه پرستاران هرمزگان به عنوان یک اولویت مهم هستیم و امیداوریم بتوانیم این مشکلات را هر چه سریعتر حل کنیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با استقرار تیم های کنترل کرونا ویروس در ورودی های هوایی، دریایی و زمینی استان، تلاش می‌کنیم از انتقال این بیماری، پیشگیری شود.

همتی خاطرنشان کرد: تمهیدهای لازم با به کارگیری تمامی امکانات برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در هرمزگان اتخاذ شده و با تلاش پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی، خدمات رسانی در حال انجام است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در  استان هرمزگان  به ۱۱ نفر رسیده است که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حال  چهار مورد از این افراد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.