به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در نشست ستاد مرکزی مبارزه با ویروس کرونا در سرسرای اداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: دانشگاه باید مهندسی معکوس انجام دهد و از تجربه های کشور چین درس بگیرد.

وی افزود: باید ازغفلت‌های کشورو جهان در کنترل ویروس کروناعبرت بگیریم و تجربه کسب کنیم و با توکل برخدا و تکیه بر دانش تیم‌های پزشکی استان بر این بیماری پیروز شویم.

شریعتی ادامه داد: اقدامات موثر و اساسی در طول این مدت برای مدیریت وکنترل این بیماری صورت گرفته و باید با جدیت ادامه پیدا کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: احتمال دارد  با بالا رفتن دمای خوزستان شرایط برای زیست ویروس کرونا از بین برود. 

وی گفت: اقدامات لازم برای قطع حلقه اتصال ویروس کرونا و به حداقل رساندن امکان سرایت به خوبی پیش می‌رود.

وی با تقدیر از کادر بهداشت و درمان استان  ابراز امیدواری کرد جدیت و تلاش در مقابله با این ویروس به طور ویژه ادامه یابد و در این راه خستگی به خود راه ندهیم.

شریعتی اضافه کرد: دانشگاه نباید برای مقابله با این مساله احساس تنهایی کند به همین منظور تمام استان پشتیبان و درخدمت آنهاست.

استاندار خوزستان به ۲ مساله هجوم ملخ‌ها و بارش‌های بالا دست نیزاشاره کرد و گفت: بارندگی‌ها برخی سدهای کرخه و دز را پر کرده و باید زمینه تخلیه آنها طبق دستورالعمل و استانداردها فراهم شود تا برای بارش‌های احتمالی بعدی آماده باشیم.

وی اظهار داشت: تمام کارهای عادی سازمان‌ها کنارگذاشته شود و سه مساله اصلی کرونا، هجوم ملخ ها و بارندگی ها را در دستور کار و اولویت قرار دهند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: همانگونه که در یک تا ۲ سال اخیربا مشارکت همه دستگاه‌ها ازبحران‌ها گذر کردیم و به فرصت تبدیل کردیم مساله ویروس کرونا نیز فروکش خواهد شد.

به گفته فرهادابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  بر اساس آخرین آمار  ۱۹نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که چهار نفر انان فوت کردند. 

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.