به گزارش خبرنگار مهر، رحیم رئوفی ظهر جمعه در بین الصلاتین نمازجمعه امروز جهرم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: این ویروس ذهن دنیا را به خود جلب کرده است.

وی افزود: حلقه انتقال این ویروس باید شکسته شود، ویروس کرونا همان سرماخوردگی است که ۲۰ سال پیش در چین تغییر چهره داده و ۱۰ سال بعد از آن نیز این ویروس در عربستان تغییر شکل می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این ویروس امسال به شکل کرونا جدید (COVID-19) در جهان شیوع پیدا کرده و تلفات آن را افراد ناتوان شامل شده است، بیان کرد: خصلت این بیماری سرعت انتشار آن بوده و به همین منظور در حال جهان گیر شدن است.

رئوفی با اشاره به اینکه این ویروس غالباً خود محدودشونده و خفیف بوده و مرگ‌ومیر آن از آنفلوآنزا کمتر است، گفت: کرونا بیماری وحشتناکی نیست و نباید از آن ترسید.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تا کنون موردی از کرونا در جهرم مشاهده نشده است، تصریح کرد: این ویروس قدرت ماندگاری در هوا ندارد و در سطوح باقی مانده و آن را آلوده می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در صورت رسیدن به مخاط منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: ماندگاری این ویروس به دما و رطوبت ربط دارد و هر چه هوا سردتر باشد و رطوبت کمتر ویروس کرونا شایع‌تر است.

وی با توصیه به مردم برای به ویژه بیماران گفت: باید از دست زدن به بینی و چشمان خودداری و فاصله یک متری با اشخصاص بیمار را رعایت کرد.

رئوفی با اشاره به اینکه تا از بین رفتن ویروس کرونا باید دست دادن و روبوسی را کنار گذاشت، بیان داشت: افراد بیمار تا یک هفته نباید از منزل بیرون آمده و اعضای خانواده نیز اصول بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.