نستیهن مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  مرحله نخست ضدعفونی کردن مکان های عمومی شهر یاسوج از امروز جمعه نهم اسفند ماه آغاز شده و این عملیات تا ضدعفونی کردن کامل تمامی مکان های عمومی و معابر بر اساس تاکیدات وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمیته ویژه پیشگیری از کرونا در شهرداری یاسوج تشکیل شده است و ۸ تیم بصورت روزانه اقدام به ضد عفونی کردن مراکز عمومی و پارک ها و مراکز پر جمعیت می کنند.

 تصریح کرد: عملیات گندزدایی و ضدعفونی  کردن پارک ها،سرویس های بهداشتی ،آرامستان ها،وسایل نقلیه و خودروهای عمومی. برای مقابله با ویروس کرونا انحام می گیرد و نیروهای شهرداری در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهند کرد.

وی ابراز داشت: تلاش بر این است تا فضای عمومی عاری از این ویروس شود تا شهروندان بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی با رعایت نکات بهداشتی در سطح شهر رفت و آمد کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که با شرایط خوب در منزل قرنطینه شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.