یکی از پرستاران شاغل در بیمارستان رازی اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: امید به درمان بیماران کرونایی زیاد است و این ویروس با رعایت اصول بهداشتی به ویژه شست وشوی دست‌ها و محافظت فردی قابل پیشگیری است.

وی افزود: با امید بخشیدن به بیماران و نظافت فردی می‌توانیم نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری ایفا کنیم.

یکی دیگر از پرستاران نیز گفت: مردم اصلا نگران نباشند تمام شبانه روز درخدمت به مردم حاضر هستیم.

از دیگر پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا اظهارداشت: بیماری کرونا در بین مردم به عنوان یک بیماری خطرناک است اما اگر بهداشت فردی را رعایت کنند، از تماس نزدیک با افرادی که علائم سرملاخوردگی نظیر سرفه و عطسه دارند خودداری کنند و دارای سیستم امین قوی باشند خطر آنچنانی برای فرد ندارد.

وی به مردم توصیه کرد: مردم دست‌های خود را مرتب با آب و صابون بشویند و در مکان‌های شلوغ از جمله مراکز خرید تردد نکنند.

این پرستارتاکید کرد: اگر فردی تب و یا سرفه های شدید دارد حتما به پزشک مراجعه کند؛ درصد مرگ و میر بیماری آن چنان بالا نیست چون اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد امکان بهبودی مبتلایان زیاد است.

وی اضافه کرد: با وجود شرایط کاری سخت در تمام شیفت ها برای کمک و بهبودی بیماران تلاش می کنیم و همکاران بهداشت و درمان با تمام توان پای کار هستند و و تلاش می کنیم با تمام امکانات به بیماران خدمت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: تمام کادر پزشکی در بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین در خصوص ویروس کرونا بسیج شده است تا در کنار مردم باشند و این ویروس را مهار کنند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تمام نیروهای بیمارستان با تمام توان تلاش می کنند و جای هیچ گونه نگرانی نیست و به لطف حمایت پرستاران و پزشکان وضعیت بیماران خوب است.

وی ادامه داد: بیماری را باید جدی گرفت و نیروهای حوزه بهداشت برای آموزش و پیشگیری و بیمار یابی تلاش می‌کنند و حوزه درمان برای بهبود بیماران مشکوک و قطعی ناشی از کرونا فعالیت دارد.

ابول نژادیان گفت: در حوزه غذا و دارو در جهت تامین و پشتیبانی پوشش و امکانات تلاش می‌کند.

تاکید بر خود قرنطینگی مردم 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: حفاظت فیزیکی نیروهای بیمارستان، تامین الکل و ژل شست وشوی دست در داروخانه ها و مواد گندزدا برای بیمارستان‌ها و کمک به تولید کارخانجات در دستور کار است تا با هم بیماری را مهار کنیم.

وی ادامه داد: تمام امکانات درمانی برای مهار بیماری وجود دارد و توصیه اکید دارم که مردم خود قرنطینگی را در دستور کار خود قرار دهند و از حضور در اجتماعات مذهبی و غیر مذهبی پرهیز کنند و آموزش دهنده و مراقب هم باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار مورد جدید ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان شناسایی شده است.

 کیانوش جهانپور افزود: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظهر روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ۱۱ نفر  و تعداد فوتی ها را ۲ نفر عنوان کرد.

سید مهدی حسینی زاده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اعلام کرده بود: ۱۱ نفر مبتلا شامل سه بیمار در اندیمشک ، سه بیمار در آبادان، دو بیمار در شوشتر و سه بیمار در شهرستان های اهواز ، دزفول و هندیجان و ۲ نفر فوتی از شهرستان های اندیمشک و شوشتر هستند.

با احتساب این چهار مورد جدید تعداد قطعی مبتلایان به ویروس کرونای کووید ۱۹ در خوزستان به ۱۵ نفر رسید که از این تعداد تاکنون ۲ نفر فوت کرده اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.