به گزارش ایرنا سعید سلطان زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت سپاه استان به منظور گندزدایی و ضدعفونی سطح شهرستان اهواز اظهار داشت: باتوجه به گسترش ویروس کرونا در سطح استان و مشکلات پیرامون آن برای افراد جامعه، قرارگاه پدافند زیستی به ریاست فرماندهی سپاه استان تشکیل و کمیته های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: در حال حاضر کمیته آموزش، کمیته پیشگیری و کمیته درمان تشکیل شده و برنامه های خود را به صورت حضوری و غیرحضوری ارایه می دهند.

معاون بهداشت و درمان سپاه خوزستان ادامه داد: کمیته آموزش از طریق فضای مجازی برنامه های آموزشی و نکات لازم به منظور کنترل این ویروس را به جامعه ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه پیشگیری نیز گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری از روز دوشنبه آغاز شده و رفته رفته این اقدامات در سراسر استان اجرا می شود.

سلطان زاده گفت: در زمینه درمان نیز تیم هایی با حضور بسیجیان و پاسداران تشکیل شده و هر زمانی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخواستی از ما داشته باشد، آماده اعزام این نیروها هستیم.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

 ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.