به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران اظهار داشت: براساس تفاهم نامه منعقد شده طرح داناب برای 80 هزار دانش آموز هرمزگانی با هدف آموزش و فرهنگ سازی برای جلوگیری از بحران کم آبی یا بی آبی اجرا می شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی هرمزگان و تداوم بیش از دو دهه خشکسالی در این استان، فرهنگسازی در جهت استفاده بهینه از آب از اهمیت بالایی برخوردار است.
ملایی بیان داشت: دانش آموزان به عنوان نماینده خانواده ها می توانند در مصرف بهینه آب و ترویج آموزه‌های فرهنگی مصرف بهینه در خانواده مؤثر باشند و از همین رو طرح داناب در پایه های هفتم، هشتم و نهم مدارس اجرایی می شود.
وی ابراز داشت: ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان ، معلمان و والدین آنها از بحران و چالش ‌های بخش آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف ، ایجاد حساسیت، آموزش و ارایه راهکار در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی مصرف از جمله اهداف این طرح است .
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز به خبرنگاران اظهار داشت: آموزش فرهنگ صرفه گویی و مصرف بهینه در مدارس به طور یقین تاثیرگذار تر از آموزش های فضای بیرون است که در این راستا دانش اموزان به عنوان هسته تاثیرگذار نقش بسزایی دارند.
موسی دادی زاده تصریح کرد: طرح داناب یک طرح ارزشمند است که باید در سطح جامعه اجرا شود و این طرح توسط دانش آموزان که آیندگان این جامعه هستند اجراخواهد شد.
بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است .
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آن ها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت ها نیز شور است.
تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی موجب شده این استان در طول شبانه روز با 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.