سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش البرز در حاشیه آئین متمرکز این تمرین که با حضور
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مدرسه دخترانه فاطمه پزشکی در منطقه چهار آموزش و پرورش کرج برگزار شد، گفت: امروز دانش آموزان البرزی آموخته های خود در بخش ایمنی و آمادگی در برابر زلزله را به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: با به صدا درآمدن آژیر سراسری مانور زلزله در مدارس ، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی و دانش آموزان اقدام به انجام عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به مصدومان فرضی کردند.
قاسمی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این تمرین مهارت های خود را در زمینه پناهگیری، تخلیه و امداد، نجات و اسکان اضطراری به کار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزدر ادامه به اجرای این مانور در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز به صورت متمرکز پرداخت و اظهارداشت: جمعیت دانش آموزی این استان به اندازه جمعیت کلی برخی از استان های کشور است به همین دلیل دانش آموزان این استان درانتقال پیام های آموزشی به خانواده ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
وی گفت: بالا بردن آمادگی دانش آموزان، آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانور ها در سطح مدارس بسیار مهم است، زیرا دانش آموزان جمعیت زیادی از جامعه را تشکیل می دهند و هر کدام نقش یک سفیر را در انتقال پیام های آموزشی و هشدار دهنده در کانون خانواده و اجتماع بر عهده دارند.
استان البر 450 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.