به گزارش ایرنا فاطمه مهاجرانی روز دوشنبه در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان خوزستان در اهواز بیان کرد: با توجه به نیاز بازار کار کشور به نیروهای فنی و دارای مهارت آموزش مهارت فنی، طرح سمپاد در مدارس استعدادهای درخشان اجرا می شود.
وی گفت: در حال پیگیری هستیم که دانش آموزان مدارس سمپاد 2 دیپلم 'نظری 'و 'مهارتی' را با گذراندن دوره های آموزش فنی در کنار دروس تئوری دریافت کنند.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های مورد نظر این وزراتخانه در مدارس متوسطه سمپاد ادامه داد: در دوره متوسطه اول این مدارس، مهارت های دست ورزی، ارتباط اجتماعی، توجه به محیط زیست آموزش و تقویت می شود و در دوره متوسطه دوم مهارت همدلی، گفت وگو و تفکر نقادانه آموزش داده می شود.
وی افزود: موضوع اختصاص نیروی انسانی ویژه به مدارس استعدادهای درخشان به صورت جدی در حال پیگیری است.
رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش افزود: کنکور و المپیاد بخشی از اهداف ما در مدارس سمپاد است اما توجه به رویکردهای تربیتی، آموزش های ادبی، علوم انسانی و تاریخ نیز از دیگر اولویت های این مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: مدارس سمپاد با تربیت و آموزش دانش آموزان نخبه خوزستان نقش مهمی در ارتقای وضعیت شاخص های علمی این استان دارند.
محمد تقی زاده بیان کرد: استان خوزستان دارای 13 هزار دانش آموز شبانه روزی است و سرانه این مدارس پارسال 22 میلیارد ریال بود که برای این تعداد دانش آموز بسیار ناچیز است.
وی در ادامه گفت: در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان 20 اولویت عملکردی تعیین شده و اولویت اول آن توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی است که در این حوزه خوزستان موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد:آموزش دانش آموزان سمپاد باید بر اساس الگوهای تربیتی و خلاقانه باشد، و با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، معلمان مدارس سمپاد باید فرهنگ کتاب خوانی را به صورت ویژه در بین دانش آموزان نخبه ترویج کنند.
فاطمه مهاجرانی رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش کشور روز دوشنبه از مدارس سمپاد شهرستان بهبهان و میان کوه در شهرستان امیدیه دیدن خواهد کرد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.