به گزارش ایرنا رضا زینی وند مقدم روز شنبه در افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبیرستان نمونه دولتی رضوان افزود: سند تحول بنیادین یکی از پربارترین و ارزشمندترین اسناد بالادستی نظام تعلیم تربیت است.
وی اظهار داشت: این سند دارای 2 هدف متعالی تحول در برنامه ها و محتوای تعلیم وتربیت و تحول درنحوه اداره و مدیریت در آموزش و پرورش است.
زینی وند مقدم ادامه داد: تحول در برنامه ها و محتوای آموزش و پرورش در 6 ساحت سند به عنوان اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت از 20 سال پیش در دستور کار قرار گرفته و امسال نیز سال تکمیل اجرای سند سپری می شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تحول در مدیریت و نحوه اداره این سند در قالب پنج محور کاهش تمرکز، عدالت محوری، مدرسه محوری، مشارکت محوری و رویکرد فرهنگی تربیتی بر تمام فرآیندهای تعلیم و تربیت در حال انجام است.
وی افزود: ساحت تربیتی و زیستی این سند نیز دارای نقش مهمی در سلامت روح و روان جوانان و نوجوانان و کودکان است و در تحقق ساحت های سند بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد که ورزش در سلامت جسم و روح سلامت جامعه نقش بی بدیلی دارد چراکه ذهن پویا و خلاق در جسم سالم است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح حیاط پویا در 750 مدرسه با 144 هزار و 500 دانش آموز در حال اجرا می باشد.
وی اظهار داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یکی از محورهای تربیت بدنی و ورزش است که ورزش همگانی و قهرمانی را پنج سال برگزاری فعال کرده است.
زینی وند مقدم افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حلقه اتصال ورزش همگانی و ورزش قهرمانی است که استعدادیابی را در رشته های مختلف ورزشی در مدارس انجام می دهد و به میادین قهرمانی کشور معرفی می کند.
وی با اشاره به کسب قهرمانی های متعدد در قالب المپیاد درون مدرسه ای در این استان بیان کرد: بیش از 40 مدال طلا،نقره و برنز و مقامات برتر کشوری و جهانی در این استان توسط دانش آموزان کسب شده است.
وی به کسب مقام قهرمانی کشتی جهان دانش آموزان لرستان اشاره کرد و گفت: درسال گذشته با مشارکت 638 مدرسه و 105 هزار دانش آموز و داوطلبی 52هزار و 700 دانش آموز و یک هزار و 914 داوطلب برون مدرسه ای و همکاری سه هزار و 728 فرهنگی المپیاد درون مدرسه ای برگزار شد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.