ابراهیم محمدی روز دوشنبه در کمیته هماهنگی استانی دوره آموزشی آموزگاران پایه که با هدف اجرای کیفی برنامه های تربیت بدنی در مدارس دخترانه اجرا می شود، افزود: برای جبران این ساعات درسی مقرر شده تا از توانمندی سه هزار و 500 معلم و آموزگار پایه در دوره ابتدایی استفاده شود.
وی ارتقای فرهنگ حرکت و پویایی و نشاط و شادابی دانش آموزان و آموزگاران سه پایه را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد و ادامه داد: نبود تحرکی که جامعه با آن مواجه است از مشکلات اصلی برای دانش آموزان بوده و آموزش و پرورش در صدد پویا نگهداشتن دانش آموزان دختر در مدارس است.
وی با اشاره به اینکه 25 درصد دانش آموزان طبق بررسی های کارشناسان با چاقی مواجه هستند، افزود: این موضوع نتیجه کم تحرکی آنان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: زندگی ناسالمی که به خاطر تغذیه نامناسب و عدم تحرک در دانش آموزان نهادینه می شود، به تدریج در افراد جامعه نمود پیدا می کند.
محمدی اضافه کرد: موضوعاتی مانند پوکی استخوان و چاقی که به خاطر کم تحرکی ایجاد می شود نوعی زمینه بیماری های غیر واگیر در آینده است که جامعه را تهدید می کند.
به گزارش ایرنا یکهزار و 200 نفر نیروی تربیت بدنی در آذربایجان غربی فعالیت می کند و در مبحث نیروی انسانی با توجه به افزایش پایه دوازدهم، این استان با کمبود شدید نیرو مواجه است.
در سال تحصیلی آینده افزون بر یکهزار نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می شوند که این امر چالش بزرگی برای این نهاد است؛ هم اکنون 38 هزار نفر در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مشغول به خدمت هستند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.