کیومرث جهانگردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج اظهار داشت: با همدلی، همفکری مدرسه و انجمن اولیا می توان بسیاری از مشکلات مدرسه را حل کرد که این مهم نیاز به حضور بی دغدغه و با نشاط والدین در مدرسه دارد.
وی خاطرنشان کرد: شرایطی باید مهیا شود تا والدین با خیال آسوده حضوری پر رنگ در مدارس داشته باشند.
جهانگردی با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش از پیشرو ترین انجمن های کشور است ، گفت:
لازم است برای تقویت جایگاه تربیتی و ابعاد علمی آن تلاش کرد.
رئیس اداره آموزش خانواده دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس های آموزش خانواده در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای به والدین ، انتشار مجله پیوند و کتاب های ویژه والدین و معلمان به عنوان مهمترین دستاوردهای علمی و تربیتی این مجموعه یاد کرد.
جهانگردی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، خانواده مسئول اصلی تعلیم و تربیت فرزندان معرفی شده است، ادامه داد: تربیت یعنی بریدن وابستگی فرزندان از والدین که بدون تردید در ایجاد استقلال فرزندان لذا والدین در مهارت آموزی آنها نقش تاثیرگذاردارند.
وی تصریح کرد: آگاه کردن والدین از جایگاه تاثیر گذارشان در خانواده موضوعی مهم است که باید برای احیای این موضوع بیش از پیش تلاش کرد.
جهانگردی اضافه کرد: اتحاد بین اولیا و مربیان و مدرسه، زمینه ساز رفع موانع و مشکلات تربیتی دانش آموزان است و می تواند به آموزش و پرورش در تربیت انسان هایی کارآمد برای جامعه کمک کند.
وی رمز موفقیت نظام تعلیم و تربیت را در پیوند مستحکم اولیا و مربیان با مدرسه دانست و اظهارداشت: این تعامل هر چه مستحکم تر باشد دستاوردهای بهتری را در امر تعلیم و تربیت نسل آینده جامعه به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش در گرو گسترش ارتباط خانه و مدرسه است به همین دلیل راه اندازی اتاق فکر اولیا در انجمن اولیا و مربیان در دستور کاری قرار گرفت و در هفته پیوند امسال در تهران افتتاح شد.
24 تا 30 مهر ماه هفته اولیاء و مربیان نامگذاری شده است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.