حمزه بروجنی روز شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: این آمار نشان دهنده موفقیت در اجرای طرح های آموزشی برای زندانیان است که در صدد هستیم این روند را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: با مشاهده تعداد بسیار زیاد افراد بزهکار بی سواد و کم سوادی که در زندان ها هستند، می توان نتیجه گرفت که کم بودن سواد و دانش، رابطه مستقیمی با بزهکاری و ارتکاب جرم دارد و باید از این امر در جامعه جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: در زندان مرکزی ارومیه با توجه به امکانات بسیار اندک، محلی به عنوان مدرسه بزرگسالان تعیین و از علاقمندان به تحصیل ثبت نام نیز انجام شده ولی مشکلاتی برای اجرای برنامه های آموزشی در آن وجود دارد که امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش حل شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محل فعلی مدرسه زندان مرکزی ارومیه محدود بوده و جوابگوی درخواست های آموزشی نیست، ادامه داد: ما آمادگی داریم در صورت معرفی خیرین مدرسه ساز و کمک اداره زندان ها محلی مناسب برای آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل فراهم کنیم.
بروجنی خواستار همکاری بیشتر اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برای راه اندازی مراکز یادگیری محلی در زندان های استان شد.
ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت های اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان های استان ، برای همکاری با اداره کل زندان ها به منظور حمایت تحصیلی از مددجویان و همچنین فرزندان مددجویان اعلام آمادگی کرد.
نشست مشترک مدیرکل زندان های آذربایجان غربی با مدیرکل آموزش و پرورش استان درخصوص کمک به مشکلات ادامه تحصیل زندانیان و اهداف مشترک 2 دستگاه، برگزار شد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.