به گزارش ایرنا، زهرا امینی روز یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد در فرهنگسرای شهر اراک افزود: اعتیاد پدیده ای با ماهیت اجتماعی و روانی است و تقویت امور پیشگیری مصون سازی جامعه را در آلودگی به این معضل اجتماعی در پی دارد.
وی اظهار داشت: اعتیاد از آسیب های اجتماعی است که دلایل بروز چندوجهی دارد و همه طیف ها در معرض آلودگی و خطر ان قرار دارند بنابراین مسئولیت پذیری اجتماعی در قبل مبارزه با ان باید در لایه های مختلف تقویت شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برخی رفتارهای پرخطر نظیر مصرف قلیان و سیگار دروازه ورود به اعتیاد است و حتی با اهداف تفریحی و تفننی نیز نباید انجام شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: استفاده آگاهانه از ظرفیت های فرهنگی، تربیتی اخلاقی در آموزش و پرورش به منظور اشاعه آگاهی نوجوانان و جوانان از پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر از موضوعات مهم است که باید در کنار تقویت مسئولیت نظارتی خانواده ها در قبال اعتیاد تقویت شود.
نبی الله شاه محمدی افزود: معاون فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به دستور مقام قضایی استان به صورت جدی پیگیر مقابله با ابعاد مختلف اعتیاد است.
وی اظهار داشت: با وجود اهمیت پیشگیری از اعتیاد هنور، قرارداد درمان شیشه در ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد که باید در این راستا اقدام لازم صورت بگیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: 150 ویژه برنامه برای هفته پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی تدارک شده است.
یک کارشناس و پژوهشگر اعتیاد نیز در این همایش گفت: میانگین کشف مواد مخدر در کشور 10 درصد و میانگین درمان موفق معتادان نیز 10 تا 15 درصد است و بهترین گزینه برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد تکیه بر ظرفیت های پیشگیری است.
هومان نارنجی ها افزود: تامین اعتباربرای مقابله با اعتیاد موضوع مهمی در زمینه پیشگیری است و تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار در این مقوله جوابگو حجم فعالیت نیست.
وی اظهار کرد:میانگین سنی آغاز مصرف مواد مخدر در ایران 21 تا 24 سال است که این زنگ خطری جدی است.
اول تا هشتم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.