به گزارش ایرنا علی مؤیدی چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در اهواز گفت: شیب اعتیاد در خوزستان نگرانی را در میان اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای اجتماعی کشور و وزیر کشور ایجاد کرده است.
وی با بیان این که وزیر کشور خواستار توجه به خوزستان در زمینه اعتیاد است افزود: نشست های شورای هماهنگی مبارزه کشور با مواد مخدر استانی از اهداف سفرهای استانی وزیر کشور است و او در هر استان مساله اعتیاد و مواد مخدر را به شکل کارشناسی دنبال می‌کند که به نظرم فرصتی برای خوزستان تلقی می‌شود.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور توضیح داد: امروزه اعتیاد در دنیا به عنوان تهدیدی جهانی مطرح است و همچنان جهانیان نگران این تهدید جدی هستند و تنها راه پیشگیری از اعتیاد رویکرد علمی و کاملا دانش محور نسبت به آن است.
وی افزود: با جمع آوری مواد یا چند معتاد متجاهر شاید فقط بخشی از این معضل برطرف شود اما مبنای مقابله با مواد مخدر کار علمی و دانشگاهی است.
مویدی رویکرد کشور نسبت به مواد مخدر را اجتماعی کردن مبارزه با آن و پیشگیری از اعتیاد دانست و اظهار کرد: کنترل اعتیاد فقط با اعتبار و پول امکان‌پذیر نیست بلکه این مشکل با فکر و اندیشه کم و مهار می‌شود هرچند تخصیص اعتبار نیز می‌تواند محرکی در این زمینه باشد.

***کشت خشخاش در خوزستان به صفر رسید
همچنین در ادامه این نشست دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر اصلا کشت خشخاش در خوزستان نداریم و با همکاری منابع طبیعی کشت آن را در سطح استان به صفر رسیده است.
حسین لامی‌زاده گفت:از 20 اسفند سال گذشته جمع آوری معتادین متجاهر را آغاز کردیم که در حدود 255 معتاد متجاهر در اهواز و 455 معتاد متجاهر نیز در کل استان جمع‌آوری شده است و در میان آن‌ها زنان معتاد متجاهر نیز داشتیم.
وی با بیان این که در زمینه جمع آوری زنان معتاد مشکلاتی وجود دارد ادامه داد: برای ایجاد کمپ زنان از ماده 16 می توان استفاده کرد چراکه فقط یک کمپ اعتیاد بانوان در اهواز داریم که ظرفیت آن هم تکمیل شده است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان توضیح داد : 180 معلم خوزستانی برای مبارزه فرهنگی با مواد مخدر آموزش دیدند و در 27 شهرستان خوزستان جلسات متعددی برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از سوئ مصرف آن برگزار شده است همچنین طرح‌هایی به منظور اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر برای مقاطع دبستان، پیش دبستانی و شبانه روزی تهیه شده است.
در پایان این نشست راه اندازی یک مرکز اقامتی میان‌مدت بانوان در خوزستان، یک مرکز IC با همکاری بهزیستی خوزستان و یک مرکز DIC بانوان در خوزستان مصوب شد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.