به گزارش ایرنا،پرویز کولانی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قروه افزود: سند فرهنگسازی در قالب پیشگیری تنها نباید فقط از طریق نصب بنر، مدارس و خطبه های نماز جمعه اکتفا کرد چرا که این امر مانع از معتاد شدن افراد نمی شود بلکه باید با روش جدید اقدام گرفت.
به گفته وی دانشگاه ها با محوریت سازمان بهزیستی در فرهنگسازی خانواده ها می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند و با توجه به اینکه نسل امروز کمتر در مسائل مذهبی و فرهنگی حضور دارند و بیشترین آسیب در نسل جوانان است از طریق فرهنگسازی ضمن آگاهی خانواده ها می تواند ابزار کنترل فرد در جامعه باشد.
کولانی اضافه کرد: در برخورد با فروشندگان خُرد مواد مخدر باید سند مقابله ای تدوین کرد و مردم می توانند با اطلاع رسانی در زمینه مقابله با نیروی انتظامی همکاری کنند.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نشست ها نبود کار علمی و برنامه مدون دانست و گفت: نبود برنامه ریزی در نشست ها باعث روزمرگی و نبود نتایج مثبت و مثمر به صورت تدوام و مستمر می شود.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های حوزه فرهنگی استمرار و تداوم آن است افزود:تکرار در موضوع فرهنگی نباید خسته کننده باشد بلکه باید در این زمینه خلاقیت و نوآوری باشد.
کولانی اظهار کرد: پیشگیری نباید تنها به یک حوزه خاصی باشد بلکه باید در تمامی زمینه ها ورود پیدا کرد و برای آن بیشترین هزینه را کرد چرا که این زمینه از نظر هزینه های اقتصادی قابل مقایسه با درمان و مقابله نیست و این امر می تواند تاثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قروه نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم مشارکت همه مردم در مبارزه با آسیب های اجتماعی افزود: یکی از اولویت های مدنظر سازمان های مرتبط در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کاهش آسیب اعتیاد است.
حسین رسولی افزود: کاهش 25 درصدی اعتیاد از اهداف برنامه ششم توسعه است باید بتوانیم برنامه هایی را در محیط های آموزشی،کار و کارگری،خانواده و سایر محیط های اجتماعی تدوین کرد.
وی اضافه کرد: باید در محورهای پیشگیری اولیه، صیانت،مقابله با عرضه، درمان و بازگرداندن بهبودیافتگان به اجتماع، توانمندسازی و اشتغال بهبود یافتگان فعالیت کرد.
رسولی اظهار کرد: با توجه به نگاه اجتماعی کردن برنامه های مبارزه با مواد مخدر بر اساس سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تمامی ادارات و تشکل های مردمی و غیر دولتی از تمام ظرفیت ها،پتانسیل ها و توانمندی های خودشان و با همکاری همدیگر در حوزه های پیشگیری،درمان و مقابله استفاده کنند.
به گفته وی برنامه های اجتماع محور بهزیستی در 9 محله شهری و روستایی،مهارت های زندگی در 22 مهدکودک و سه محله،آموزش خانواده و خدمات مشاوره رایگان به خانواده های نیازمند در زمینه های مختلف پیشگیری از طلاق و اعتیاد است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.