به گزارش روز سه شنبه ایرنا حمید صرامی در جمع بانوان گرگان افزود: متاسفانه این وابستگی درمان را نیز سخت تر و طولانی تر می کند.
وی اظهار داشت: در زنان و دخترانی که یکی از اختلالات خلقی را دارند، شانس ابتلا به مصرف مواد و وابسته شدن به آن بیشتر است.
به گفته وی؛: 80 درصد بانوانی که به اعتیاد گرایش دارند، دچار یک اختلال از نوع اضطراب بوده که نشان می دهد در بحث ارتقای سلامت زنان و دختران باید بیشتر کار شود.
صرامی با اشاره به اینکه در دولت گذشته میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر 21 سال بوده و اینک به 24 سال رسیده است، یادآور شد: گلستان دومین استان در شیوع مصرف مواد مخدر است و نیاز دارد که دستگاه ها با جدیت بیشتری در این خصوص وارد شوند.
صرامی در خصوص طبقه بندی مصرف مواد مخدر در کشور گفت: 53 درصد معتادین تریاک و مابقی دیگر مخدرها را استفاده می کنند.
وی همچنین به کاهش مصرف مخدر شیشه و افزایش گرایش به حشیش، گراس و علف اشاره کرد و دلیل آن را باوری اشتباه در خصوص اعتیاد آور نبودن این مواد عنوان نمود.
وی در خصوص مبارزه با این آسیب اجتماعی نیز ادامه داد: در استان گلستان در 15 سال اخیر میزان کشفیات مواد مخدر 48 تن بوده که در این خصوص 125 هزار و 240 نفر دستگیر شده اند (با احتساب افرادی که چند بار دستگیر می شوند) و هم اینک شیوع مصرف در جمعیت بین 15 تا 64 سال استان نگران کننده است.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین گفت: وابستگی به مواد مخدر در مراکز صنعتی گلستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و این مساله نیازمند اقدامات پیشگیرانه بیشتر است.
وی در خصوص استفاده از داروهای بدون مجوز تحت عنوان داروهای مسکن نیز هشدار داد و بر آگاه سازی جامعه در این مورد تاکید کرد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.