علی شمشیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: براساس توافقی که بین استانداری کرمانشاه، آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است، دانش آموزان و دانشجویان در تابستان امسال می توانند به صورت رایگان از 352 مجموعه ورزشی سطح استان استفاده کنند.
وی افزود: طبق این توافق نامه مجموعه های ورزشی روستایی از ساعت هشت صبح تا 12 و مجموعه های ورزشی شهری نیز از ساعت هشت تا 10 صبح به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان گفت: تمامی مجموعه های اجاره داده شده به بخش خصوصی نیز موظف هستند که این ساعات را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار دهند، در غیر این صورت قرارداد آنها به صورت یکطرفه لغو خواهد شد.
شمشیری با بیان اینکه پرداختن به امر ورزش اعتیاد را در جامعه کاهش می دهد، گفت: اگر بتوانیم در حوزه های فرهنگی و ورزشی توفیقاتی داشته باشیم باید به صورت ریشه ای با معضل اعتیاد مقابله خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد، باید تقاضا برای استفاده از مواد مخدر در جامعه کاهش پیدا کند، گفت: خوشبختانه با اقدام های فرهنگی انجام شده در سال های گذشته میزان اعتیاد در کرمانشاه از متوسط کشوری پایین تر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مهم ترین سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سال 97 را تمرکز حداکثری بر پیشگیری از اعتیاد به جای مقابله عنوان کرد و افزود: در این راستا امسال یک مجتمع ویژه قضایی برای آموزش و ترویج پیشگیری از اعتیاد با کمک دادگستری استان کرمانشاه احداث خواهد شد.
شمشیری، رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر را آگاه سازی و آموزش افراد به کمک آموزش و پرورش، بهزیستی و علوم پزشکی، شهرداری ها و شورای های اسلامی روستاها دانست.
وی با اشاره به رتبه برتر شاخصه های مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در کشور گفت: متاسفانه برخی ها با سیاه نمایی چهره استان در زمینه اعتیاد به مواد مخدر می پردازند در حالی که نرخ رشد اعتیاد در کرمانشاه کمتر از متوسط کشوری است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.