محمدرضا شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه بین المللی از یکم تا سوم آبان ماه همزمان با برگزاری جشنواره گل های داوودی در محل پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات دایر می شود.
وی، هدف از برگزاری دومین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی گل ایران را انتقال دانش تخصصی و بهبود ارتباط بین متخصصان و محققان گل و گیاه در سطح بین المللی و معرفی دستاوردهای جدید در زمینه های مختلف علوم و تولیدات تجاری انواع گیاهان زینتی بیان کرد.
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی افزود: ایجاد تعامل و ارتباطات گسترده بین متخصصان، تولید کنندگان، کارشناسان، دانشجویان و فعالان صنعت گل و گیاهان زینتی کشور از اهداف دیگر این کنگره بین المللی است.
شفیعی خاطرنشان کرد: تلاش برای تجاری سازی و کاربردی کردن تحقیقات مختلف در زمینه گل و گیاهان زینتی و به نوعی انتقال اطلاعات علمی به تولید کنندگان و فعالان این صنعت از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: سازها و اتوماسیون گلخانه ای به نژادی و به باغی، تغذیه و کشت هیدروپونیک، فیزیولوژی پس از برداشت، توسعه و طراحی فضای سبز، گیاهان بومی کم نهاده در فضای سبز، آموزش و ترویج ، آفات و بیماری ها، فناوری های نوین کشت، توسعه صادرات، توانمندی و چالش های صنعت گل، اقتصاد و بازار، فرهنگ و الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب، آفات و بیماری های گل از محورهای این کنگره بین المللی است.
رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی گفت:محققان و کارشناسان داخل و خارج کشور می توانند چکیده مقالات خود را تا 30 تیرماه و اصل مقالات را تا 20 مرداد ماه جاری به دبیر خانه این کنگره در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات ارسال کنند.
شفیعی زمان ثبت نام برای حضور در این کنگره را 30 مرداد ماه امسال بیان کرد و گفت: علاقه مندان برای اطلاع بیشتر می توانند به سایت کنگره به نشانی www.isopcongress.ir مراجعه کنند.
وی اظهارکرد: با توجه به تنوع بسیار گیاهان زینتی و پتانسیل بالای کشوردر خصوص تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی توجه ویژه به این امر از الزامات توسعه ای در این بخش محسوب می شود.
شفیعی بیان کرد: همکاری تولیدکنندگان و پژوهشگران برای حل مشکلات تولید و دستیابی به دانش فنی مورد نیاز برای صنعت گل و گیاهان کشور ضروری است.
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: برگزاری کنگره علمی گل و گیاهان زینتی و هماهنگی بین متخصصان دانشگاهی، پژوهشی و تولیدکنندگان کشور از اولویت ها است و می تواند در این خصوص نقش برجسته ای را ایفا کند.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.