محمدعلی خلج روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این تفاهم نامه ایجاد نمایشگاه ارقام جدید گل رز، داودی و زنبق در پارک هزار و 200 هکتاری ناژوان، تکمیل گلخانه گونه های زینتی مناطق حاره ای در پارک مهر آتشگاه،ایجاد پارک الگویی گونه های کم آب بر در اصفهان توسط پژوهشکده گل و گیاه تعهد شده است.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و تحقیقات کاربردی در زمینه بهبود فضای سبز شهری در راستای استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی نیز در این تفاهم مورد تاکید قرار گرفته است.
خلج بیان کرد: همکاری در راستای توسعه فناوری تولید بذر، نهال، پیاز گونه های فضای سبز با تاکید بر گونه های مقاوم به تنش‌های محیطی به ویژه کم آبی، با بهره‌گیری از روش‌های نوین تکثیر گیاهان زینتی و و تدوین برنامه توسعه گل و گیاهان زینتی فضای سبز شهری نیز در این تفاهم نامه تعهد شده است.
معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته های پژوهشکده ملی گل و گیاه گفت: استفاده از ظرفیت علمی و اجرایی با هدف افزایش تولید کیفی گیاهان زینتی، سرانه مصرف، دانش فنی و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک در سطح ملی و منطقه‌ای از دیگر محورهای این تفاهم نامه همکاری است.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.