به گزارش ایرنا، علی مدبر روز سه شنبه در جلسه مشترک با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر در محاسبه میزان سرانه فضای سبز تبریز این فضاها نیز محاسبه شود بدون ‌شک سرانه به بیش از 20 متر مربع می رسد.
وی اظهار داشت: در بحث‌های مختلف میزان فضای سبز تبریز با کلانشهرهای دیگری مانند مشهد و اصفهان مقایسه می شود در حالی که موقعیت اقلیمی این شهر بسیار متفاوت تر از این شهرهاست.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز اضافه کرد: از رویکردهای اساسی این سازمان در فضای سبز، تلفیق بحث سلامت شهری با اوقات فراغت شهروندان در استفاده از فضاهای سبز است.
مدبر ادامه داد: هم اکنون تعدادی از این الگوها در انبوه کاری های شهری مانند تپه های رشیدیه و باغمیشه، عباس میرزا، آرپا دره سی و یادگار امام (ره) ایجاد شده است.
وی گفت: در سال‌های اخیر اقدام های خوبی در زمینه تولید گونه های دایمی و استفاده از آن ها در فضای سبز تبریز انجام شده که این امر موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های ناشی از این بخش شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز با تاکید بر اقدام های علمی و عملی در حوزه فضای سبز، یادآوری کرد: تبریز زمانی به شهر قنات ها شهرت داشت ولی هم اکنون شاهد هدررفت آب های سطحی زیادی در شرق تبریز هستیم که با نگاه علمی و تخصصی به این موضوع می توان از هدررفت آن ها جلوگیری کرد.
مدبر با تاکید بر بهره گیری از فنون نوین در فضای سبز تبریز، افزود: شیوه های جدید نگهداری فضای سبز و آبیاری و بهره گیری از روش های جدید برای هرس درختان از اولویت های این سازمان است.
وی از راه اندازی نخستین شهرک گلخانه‌ای در تبریز خبر داد و گفت: هم اکنون مراحل مکان یابی، امکان سنجی و بررسی علمی این شهرک در حال انجام است تا با استفاده از توان بخش خصوصی و دانش آموختگان این حوزه اجرا شود.
مدبر با بیان اینکه این شهرک می‌تواند به صورت یک پایانه گل و گیاه در شمالغرب کشور احداث شود، اضافه کرد: گلخانه های این شهر در 2 سال گذشته با افزایش 2 برابری به حدود 25 هزار متر مربع رسیده است.
رییس نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به زمینه همکاری های مشترک بین این مجموعه و سازمان پارک ها، گفت: با توجه به زمینه های مشترک بسیار بین این مجموعه ها می‌توان تفاهم نامه‌ای کاربردی امضا کرد.
شهرام شفیعی افزود: با توجه به وجود شرکت های مختلف تخصصی در زمینه های آب، خاک، نگهداری در زیر مجموعه نظام مهندسی استان می توان در مراحل مختلف با هم همکاری کرد.
وی اظهار داشت: کلینیک های متعدد گیاه پزشکی در سازمان نظام کشاورزی وجود دارد که می توانند با مجموعه سازمان پارک ها همکاری کنند.
کلانشهر تبریز نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.