به گزارش ایرنا، طرح پیشنهادی هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع حفظ و احیای باغ ها روز یکشنبه (ششم خرداد 97 )در سی و پنجمین جلسه علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت و با 12 رأی موافق به تصویب رسید.
بر اساس این طرح یک باغ در محوطه حداقل پنچ هزار متری با تایید شهرداری اصفهان به عنوان نمونه ایجاد شده و در آن گونه های گیاهی مقاوم به خشکی کاشته شده و آبیاری آن به صورت تحت فشار و قطره ای انجام می گیرد.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره این طرح، گفت: ایجاد این باغ بر اساس فراخوان و استفاده از ظرفیت طراحان بخش آزاد انجام می شود.
فروغ مرتضایی نژاد افزود: این باغ انتفاعی و تفرجگاهی خواهد بود که ایجاد آن به زمان یادی نیاز دارد اما امیدواریم ایجاد آن به تدریج باعث شود تا بتوانیم شرایط فضای سبز شهری را بهبود بخشیم.
مصوبه دیگر شورای شهر، طرح پیشنهادی چهار نفر از اعضای شورای اسلامی با عنوان 'سفیران امید' است که بمنظور افزایش امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در شهر اصفهان اجرا می شود.
فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد این طرح گفت: با توجه به اینکه امید و نشاط در مردم کاهش یافته است تصمیم گرفته شد از حضور افرادی که در طول زندگی خود سختی های زیادی کشیده اما همچنان با امید زندگی می کنند در فرهنگسراها به عنوان سفیران امید استفاده شود.
قرار بر این شد تا جزئیات این مصوبه به صورت یک لایحه از سوی شهرداری اصفهان به شورا ارائه شود.
امروز همچنین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، لایحه 'پیشگیری و توانمندسازی زنان شهر اصفهان' با 12 رأی موافق به تصویب رسید.
براساس این مصوبه «مرکز پیشگیری و توانمندسازی زنان در اصفهان» در این شهر احداث می شود
در جلسه امروز همچنین رسیدگی به ارائه اوراق مشارکت قطار شهری در فرابورس و کمک شورای اسلامی شهر اصفهان به زندانیان غیرعمد تصویب شد.
در این جلسه همچنین اعلام شد که مصوبه اعضای شورا مبنی بر افزایش نرخ بلیط های اتوبوس شرکت واحد با مخالفت فرمانداری روبرو و به شورا بازگشت داده شده است.
ت/ 7153 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.