به گزارش ایرنا، کوروش خسروی روز یکشنبه در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود، افزود: شاید 15 سال پیش کسی در این شهر و کشور باور نمی کرد که روزی جریان زاینده رود قطع شود و اگر به فکر چاره نباشیم بی شک جریان نقدینگی نیز در این شهر قطع خواهد شد.
رییس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان ادامه داد: بحران آب در اصفهان به عنوان یک عامل محدود کننده، عملکرد تمام صنایع را تحت تاثیر قرار داده است.
وی گفت: باید توجه داشته باشیم که صنایع کشورهایی مانند چین و هند
محصولاتی که ما در مقیاس کوچک و با هزینه تولید می کنیم را بصورت انبوه و با هزینه کمتر عرضه می کنند.
خسروی افزود: بنابراین در سال های آتی تولیدات صنایع ما صرفه و توجیه اقتصادی خود را از دست خواهند داد.
وی یادآور شد: تا پیش از اینکه زاینده رود خشک شود تنها مشکل و دغدغه ما خشک شدن این رود بود اما اکنون باید به بحران های امنیتی، اجتماعی و سیاسی ناشی از خشک شدن آن علاوه بر چالش های اقتصادی، توجه داشته باشیم.
خسروی خاطرنشان کرد: شهرداری مهمترین نهادی است که بیشترین آسیب را از افت جریان نقدینگی در شهر خواهد دید.
وی افزود: بنابراین اگر بخواهیم مدیریت واحد شهری را اجرا کنیم باید به این مساله ورود کنیم.
این عضو شورای شهر اصفهان اولین راهکار را ایجاد ستاد توسعه کارآفرینی در شهر بیان کرد که در جلسه علنی پیشین این شورا به تصویب رسید.
وی دومین راه را شناسایی و بهره بردن از ظرفیت ها و فرصت های شهر اصفهان مانند استفاده از روزهای آفتابی و نعمت خدادادی انرژی خورشیدی در شهر و استان اصفهان بیان کرد.
خسروی افزود: برای مثال در سال گذشته هر خانوار اصفهانی بطور متوسط با مصرف 3.2 مترمکعب گاز باعث خروج مبلغی بیش از یکهزار و 400 میلیارد تومان ( مبلغ تقریبی است ) از اصفهان شده است.
وی اضافه کرد: در صورت استفاده از انرژی خورشیدی از خروج بسیاری از سرمایه ها مانند این مبالغ می توان جلوگیری کرد.
در این جلسه رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: برخی مسئولان خواستار تعیین سقف درآمدی سال 97 شهرداری توسط شورا شده اند.
فتح الله معین افزود: طبق روال سال های گذشته این میزان باید در کمیسیون اقتصادی و حقوقی شورا تعیین و به کمیسیون تلفیق اعلام شود و سپس به صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار عزم جدی مرکز پژوهش های شورا برای رفع اختلافات آماری شد و گفت: شهرداری اصفهان راه طولانی تا رسیدن به آمار و اطلاعات شفاف، دقیق و تفکیک شده دارد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه لایحه مبالغ پیشنهادی برای حق بهره برداری ماهیانه بازارهای کوثر برای مدت 10 ماه براساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری با اعلام نظر کمیسیون اقتصادی و حقوقی شورا به تصویب رسید.
همچنین لایحه دو فوریتی جایگزین شدن شهردار اصفهان (قدرت الله نوروزی) در هیات مدیره سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با شهردار پیشین (مهدی جمالی نژاد) در جلسه علنی امروز به تصوب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.
گ/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.