به گزارش ایرنا، طرح ستاد توسعه کارآفرینی به منظور ارتقای فضای کسب و کار با استفاده از ظرفیت های موجود شهر و اجرای طرح ها و برنامه های لازم با اکثریت آرا به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه درباره این طرح گفت: شهرداری اصفهان امکانات بسیار زیادی برای بهبود و ارتقای فضای کسب و کار در شهر دارد.
' کوروش خسروی ' افزود: در حال حاضر توسعه فضای کارآفرینی در اصفهان متولی ندارد و شهرداری می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.
شهردار اصفهان رئیس این ستاد تعریف شده و این ستاد متشکل از معاون اقتصادی شهردار، معاون برنامه ریزی و همچنین روسای کمیسیون های شورای اسلامی شهر است.
وی تصریح کرد: طی 2 دهه گذشته شهرداری اصفهان از دیپلماسی شهری برخوردار نبوده و از روابط بین الملل بهره ای نبرده است.
خسروی افزود: امیدواریم روابط بین الملل بر اساس آنچه تعریف شده در اصفهان نه بصورت تزیینی بلکه با هدف بهبود فضای کسب و کار شهری، فعال شود.
همچنین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه دو فوریتی پیشنهادی شهرداری اصفهان پیرو جلسه برگزار شده در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با عنوان ' نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی کلانشهرها ' برای دریافت تسهیلات دولتی از بانک ها با هشت رای موافق به تصویب رسید.
این لایحه به شرط مکلف شدن شهرداری اصفهان به اخذ اجازه از شورای شهر در رابطه با گرفتن هرگونه تسهیلاتی یا وامی از این محل، مصوب شد.
فراهم شدن شرایط تضمین تسهیلات پرداختی به شهرداری ها توسط بانک ها به منظور اجرای بندی از قانون بودجه سال 96 کشور موضوع لایحه مذکور است.
میزان کل این تسهیلات از طرف دولت پنج هزار میلیارد تومان با سود 18 درصد است که 10 درصد آن توسط کارخانجات (خودروسازها) و 8 درصد آن توسط شهرداری ها بازپرداخت می شود.
همچنین در این لایحه قید شده باتوجه به اینکه شهرداری های کلانشهر ها وثیقه ملکی برای تضمین دریافت تسهیلات خود ندارند این اجازه را به وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می دهند که در صورت پرداخت نکردن اقساط خود، بدهی از مطالبات شهرداری ها ( شامل ارزش افزوده، جرایم رانندگی، یارانه حمل و نقل و غیره) کسر شود.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان ، ' فتح الله معین ' رئیس این شورا با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا که بر خلاف عرف و دور از فضای دیپلماسی بیان شد، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همگام ما ملت از تمامیت ارضی، عزت و وحدت ملی پیشتیبانی می کند.
یک عضو شورای اسلامی شهر نیز به نقل از ' محسن رنانی' یکی از اساتید دانشگاه اصفهان، ترافیک را عمده ترین مساله چالشی شهر اصفهان بیان کرد و افزود: این مساله ریشه در فرهنگ عمومی شهر اصفهان دارد.
فریده روشن اضافه کرد: افزایش بداخلاقی و پرخاشگری و پایین آمدن آستانه تحمل افراد نیز می تواند ریشه در مشکلات ترافیکی شهر و وجود نداشتن فرهنگ رانندگی در بین مردم داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حل مشکلات فرهنگی و ایجاد توسعه یک فرآیند زمانبَر است که نیاز به اقدام های فرهنگی دارد و این مشکلات با انجام اقدام های مقابله ای حل نمی شود.
وی خواستار استفاده از ظرفیت بانوان برای حل مشکلات فرهنگی شهر شد و افزود: تشکیل شورای زنان در محله های اصفهان می تواند راهکار ارزنده و مناسبی برای انجام اقدام های فرهنگی باشد.
در این جلسه همچنین کوروش خسروی، مهدی مزروعی و امیراحمد زندآور به نمایندگی از طرف اعضای شورای شهر اصفهان برای حضور در کمیته نظارت بر حسن اجرای وزارت کشور در 'نحوه ایجاد، تبدیل، نگهداری و امحاء اسناد و مدارک مالی شهرداری اصفهان' انتخاب شدند.
گ/ 7153 / 2093**خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.